› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › I väntan på Imprezan…
- Detta ämne har 6 svar, 889 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 7 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
25 juni, 2006 kl. 23:30 #9523
alrik
DeltagareKlarade mig knappt 2 månader innan en lite mer potent lekbil skaffades. Golfen är inte så spännande att leka med även om den piskar småvägar skapligt bra.
Tittade runt lite på blocket efter lämpligt objekt och hittade en bil som såg fin ut uppe i Vansbro. Tog med mig min kompis Jhonny och åkte upp för att kolla på bilen. Bilen i sig såg skaplig ut för att ha 25 år på nacken.
Provkörningen var allt annan är kul, var slö som en häst med tre halta ben. Bilen orkade inte ens spinna loss på grus. Fick växelspaksknoppen i handen när 0-100km/h tider skulle testas, var pilligt att få tillbaka kablarna till OD. 🙂 Efter provkörningen så tittade vi lite mer noggrant under huven och fann att det mesta var oligt. Blev inget köp.
Bar iväg hem igen efter ett stopp i Borlänge för mat och fika.
Tittade lite mer efter någon annan bil. Hittade en bil som stog i E-tuna som såg bättre ut än den i Vansbro. For dit en lördag för 2v sen och tittade, kände, klämde och provkörde. Bilen var i mycket bättre skick, killen som hade den visste om bristerna och därav var priset rätt.
Bilen hämtades tisdagen nästkommande vecka. Är en trevlig och rolig bil att åka brett med. Med lite regn på marken så är rondellerna osäkra på vägen hem från jobbet.
Bilen som köpt är en Volvo 244 Turbo -83.
Spec på bilen:
– Elhissar
– Centrallås
– Taklucka
– Servo
– Sportfjädrar och dämpare runt om
– Portad och planad topp + 940 grenrör
– Vita blinkersNegativt:
– Styrväxel som läcker servoolja som en ko är slemmig på mulen
– Rostfläck på höger bakdörr
– Lite rost i hjulhusen bak
– OD ej inkoppladTanken är att pilla upp laddtrycket till strax under 1 bar vilket bör ge i grova drag ca 200hk.
Bild på Volvon:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi847&id=0439372699_G/ Mikael – TPC steamern ska snart bort 😀
26 juni, 2006 kl. 02:25 #106264AK_Impreza
Deltagarehar du köpt traktor 😮
26 juni, 2006 kl. 06:59 #106260Manor
Deltagare…stackars Alrik 🙁 ;(.
mvh Mats N
26 juni, 2006 kl. 10:25 #106263alrik
DeltagareInte så synd om mig. De kommer att stå en Impreza i mitt garage i framtiden. Just nu ligger jag lite i dvala med imprezaköp eftersom min plan är att troligtvis köpa en lite nyare bil alternativt lite hårigare bil.
Volvon är enbart köpt för lek under tiden, är faktiskt lite skoj att köra också.
Manor: Man känner sig som att man är 18 år igen och nytaget körkort. Kanske är något för dig att prova 😉
/ Mikael – man är inte äldre än man gör sig
26 juni, 2006 kl. 12:16 #106261Manor
DeltagareInte så synd om mig. De kommer att stå en Impreza i mitt garage i framtiden. Just nu ligger jag lite i dvala med imprezaköp eftersom min plan är att troligtvis köpa en lite nyare bil alternativt lite hårigare bil.Volvon är enbart köpt för lek under tiden, är faktiskt lite skoj att köra också. Manor: Man känner sig som att man är 18 år igen och nytaget körkort. Kanske är något för dig att prova 😉 / Mikael – man är inte äldre än man gör sig
Tssss…jag har en massa extramätare som håller mig ung i stället ;).
mvh Mats N
26 juni, 2006 kl. 12:21 #106259OzO
DeltagareCool bil alrik! Mats är bara avis!
Funderar själv på en 240 Turbo, fast kombi (kanske gör Mats gladare? ;)). 😀
/G
::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::26 juni, 2006 kl. 14:40 #106262Manor
DeltagareCool bil alrik! Mats är bara avis!Funderar själv på en 240 Turbo, fast kombi (kanske gör Mats gladare? ;)). :D/G___________________________________________________________::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::
KOMBI, slurp till sista slicken :9.
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.