SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ibland , ibland inte

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Renoir
    Deltagare

Har bytt koppling på bilen nyligen för 2 veckor sen. Har kört vårdat och normalt efteråt.

Men nu så kan bilen ena dan kännas som om bilen slirrar ordentligt och nästa dag så är det hur fint som helst. Det är som dag och natt.
      När det slirras så kan även bilen guppa och vibrera i högre hastigheter ca 90 – max 120 sen vågar man inte ge mera.

Men vissa stunder är det helt problem fritt och går hur bra som helst.
      Bytte till exedy orginal koppling med bytt lamell, tryckplatta och urtrampningslager. Såg till att göra rent och etc

Nån som känner igen detta. Hart hört från vissa att kopplingen eventuellt behöver köras in ?

tom1979
      Deltagare

aj aj … hoppas ngn har tips, funderar nämligen på att beställa en Exedy från UK

Har en WRX -05 som gått 5800 mil, kopplingen börjar slira.
        Jag är andra ägaren och jag har kört drygt 2000 mil med bilen.

Mig veterligen har jag alltid varit försiktig och inte slirat men nu kommer det mardrömmar om nätterna där jag bränner koppling satan 🙂

Funderar som sagt på att beställa ett Exedy KSB03 kit men är det som du säger så kanske det lutar mer åt original

Å andra sidan har jag hört att Imprezans originalkoppling tillverkas just av Exedy … någon som vet?

kaakaa
        Deltagare

jepp orginal tillverkas av exeedy

tom1979
          Deltagare

Vet någon exakt vilken som är exedys standardkoppling till WRX -05?

Får fram lite olika uppgifter:

ebay uk: FJK2007
            ebay usa: KSB03

verkar inte vara samma typ, dessutom får man skumma svar när man googlar den engelska versionen FJK2007

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.