› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › IC
- Detta ämne har 8 svar, 1,164 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 1 månad sedan av
zeaflower.
-
FörfattareInlägg
-
10 januari, 2004 kl. 00:21 #2360
zeaflower
Deltagarefunderar på att bygga IC nu till våren på en MY96 och att köpa något färdigt kit är inte att tänka på rent ekonomiskt…=(
HAr därför några frågor:
1. vad finns det för lämpliga intercoolers ute på marknaden? begagnade,nya..
2. vad bör IC:n ha för mått? ska räcka för knappt 300 hk.
3. vad krävs för övriga mods ?(förutom sågning i fronten o dyl..)
4. vad kan ett funktionellt budgetbygge hamna på i pris om allt arbete görs av mig själv?antar att en och annan i klubben har gjort detta då original e för liten redan från början i princip..
// Sjöblom10 januari, 2004 kl. 01:18 #51422Rogga
DeltagareOm nån har mått på alla rör böjar å så kan ni skriva de oxå lr om nån har ritningar kan ni väl posta det 😀 😀
Ne pröva sova igen då (urk i magen)
Rogga ”Kombimaffian”
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556
10 januari, 2004 kl. 11:37 #51418SecretAgentMan
DeltagareJag kan inte annat än hålla med Ola här, ~300 hk fungerar fint med en vettig tmic, enda undantaget är om planen är bankörning till 110% (eller om du kör som K&N-Ulrik till vardags :D) eller om bilen skall bli en strip-queen och stå i smällvarm lineup i 4 timmar mellan varje repa. 😉
/J
10 januari, 2004 kl. 21:19 #51423zeaflower
Deltagareär de inte billigare/smidigare isåfall att bygga någon frontmonterad historia av lämplig beggad ic? vil helst slippa att köpa dyra märkesgrejer som bara e att skriva dit. lägger hellre ner X antal timmar av egen tid isåfall… bara tankar såhär på kvällen…
// Sjöblom
10 januari, 2004 kl. 21:32 #51419SecretAgentMan
DeltagareJag skulle i ditt läge hellre kika på en standardic från en 99/00:a, eller ha korpgluggarna öppna efter en beggad MRT. 🙂
En mindre lämpad kylare kan bli sämre än en sådan lösning – även om den sitter i nosen. 🙂 Det är liksom inte bara att vränga dit något.
Å andra sidan går det att ordna kompletta paket skitbilligt bara man letar, tror våran norrländske riksgalning Kvarnis köpte ruggigt billigt från USA…
/J
11 januari, 2004 kl. 11:00 #51424zeaflower
Deltagareok…
hur mycket ombyggnad krävs de för o få en 99-00:a att passa. är de bara rören från kompressorhuset till ic som skiljer? kan de väl knappast vara…// Sjöblom
11 januari, 2004 kl. 11:09 #51420Fyhr
Deltagarevarför är fmic bättre lämpad för bankörning? man håller väl sig i rörelse mest hela tiden så inte borde väl tmic bli speciellt varm?
är det pga extra kylningen till växellådan som scoopet ger eller?
jag har f.ö fmic å gillar bankörning men… jag förstår inte riktigt varför det skulle vara fördelaktigt, viktfördelning kanske? 😀
11 januari, 2004 kl. 12:53 #51421Fyhr
Deltagareminsann! sån tur att jag har fmic då 😀
13 januari, 2004 kl. 13:56 #51425zeaflower
Deltagare>>ok…
>>hur mycket ombyggnad krävs de för o få en 99-00:a att
>passa.
>>är de bara rören från kompressorhuset till ic som skiljer?
>kan
>>de väl knappast vara…
>>
>>// Sjöblom
>
>
>Guide:
>http://www.scoobynet.co.uk/bbs/thread.asp?threadid=199677
>
>/Ola
säkert en bra beskrivning men den funkar inte tyvärr… inga bilder visas…// Sjöblom
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.