Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    zeaflower
    Deltagare

funderar på att bygga IC nu till våren på en MY96 och att köpa något färdigt kit är inte att tänka på rent ekonomiskt…=(
      HAr därför några frågor:
      1. vad finns det för lämpliga intercoolers ute på marknaden? begagnade,nya..
      2. vad bör IC:n ha för mått? ska räcka för knappt 300 hk.
      3. vad krävs för övriga mods ?(förutom sågning i fronten o dyl..)
      4. vad kan ett funktionellt budgetbygge hamna på i pris om allt arbete görs av mig själv?

antar att en och annan i klubben har gjort detta då original e för liten redan från början i princip..
      // Sjöblom

Rogga
      Deltagare

Om nån har mått på alla rör böjar å så kan ni skriva de oxå lr om nån har ritningar kan ni väl posta det 😀 😀

Ne pröva sova igen då (urk i magen)

Rogga ”Kombimaffian”

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

SecretAgentMan
        Deltagare

Jag kan inte annat än hålla med Ola här, ~300 hk fungerar fint med en vettig tmic, enda undantaget är om planen är bankörning till 110% (eller om du kör som K&N-Ulrik till vardags :D) eller om bilen skall bli en strip-queen och stå i smällvarm lineup i 4 timmar mellan varje repa. 😉

/J

zeaflower
          Deltagare

är de inte billigare/smidigare isåfall att bygga någon frontmonterad historia av lämplig beggad ic? vil helst slippa att köpa dyra märkesgrejer som bara e att skriva dit. lägger hellre ner X antal timmar av egen tid isåfall… bara tankar såhär på kvällen…

// Sjöblom

SecretAgentMan
            Deltagare

Jag skulle i ditt läge hellre kika på en standardic från en 99/00:a, eller ha korpgluggarna öppna efter en beggad MRT. 🙂

En mindre lämpad kylare kan bli sämre än en sådan lösning – även om den sitter i nosen. 🙂 Det är liksom inte bara att vränga dit något.

Å andra sidan går det att ordna kompletta paket skitbilligt bara man letar, tror våran norrländske riksgalning Kvarnis köpte ruggigt billigt från USA…

/J

zeaflower
              Deltagare

ok…
                hur mycket ombyggnad krävs de för o få en 99-00:a att passa. är de bara rören från kompressorhuset till ic som skiljer? kan de väl knappast vara…

// Sjöblom

Fyhr
                Deltagare

varför är fmic bättre lämpad för bankörning? man håller väl sig i rörelse mest hela tiden så inte borde väl tmic bli speciellt varm?

är det pga extra kylningen till växellådan som scoopet ger eller?

jag har f.ö fmic å gillar bankörning men… jag förstår inte riktigt varför det skulle vara fördelaktigt, viktfördelning kanske? 😀

Fyhr
                  Deltagare

minsann! sån tur att jag har fmic då 😀

zeaflower
                    Deltagare

>>ok…
                      >>hur mycket ombyggnad krävs de för o få en 99-00:a att
                      >passa.
                      >>är de bara rören från kompressorhuset till ic som skiljer?
                      >kan
                      >>de väl knappast vara…
                      >>
                      >>// Sjöblom
                      >
                      >
                      >Guide:
                      >http://www.scoobynet.co.uk/bbs/thread.asp?threadid=199677
                      >
                      >/Ola
                      säkert en bra beskrivning men den funkar inte tyvärr… inga bilder visas…

// Sjöblom

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.