SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor IC fråga

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Olaaa
    Deltagare

Hej

Jag är nybliven ägare till en impreza GT 97a. Och bara efter 1 dags av ägande så strömmar tankar och visioner fram. Mycket tack vare all kreativitet här på formuet 🙂

Jag har lite planer på att sakta men säkert bygga om och uppgradera mestadels av bilen.
      Till frågan, Har tänkt att köpa en större IC och frontmontera den, i förebyggande syfte för kommande trimmning och uppgradering.
      Någon som har bra tips o trixs?? Är det krångligt att frontmata osv?

Har absolut inte tummen mitt i handen och klarar nog av det bara man får lite tips och kan läsa sig till hur man ska gå till väga osv.

Tack för bra läsning.

MariaimprezaGT
      Deltagare

Grattis!

har precis monterat på en Autobahn 88 FMIC, å hade vi kunnat nu i efterhand så hade vi satsat ytterliggare några tusingar på att köpa ett kit med bättre passform.. Att kapa kommer man nog aldrig ifrån då Imprezor inte har FMIC från början.. men att kapa bort allt å lite till är inget som känns bra!

Maria

Skylifting is teh #### 😉

BVS-Robban
        Deltagare

Håller inte med där ! Autobahn88 kitten är klockrena har monterat ett antal på olika GT:s och mycket kapning kan jag inte hålla med om. Klockren IC för pengarna !

BVS-Robban
          Deltagare

Tittade i er projekttråd och antingen så har dom gjort om kitten till sämre passform eller så ser krockbalk m.m annorlunda ut på en bil som är ädre än -99. Ni hade ju en hel plåt hög över vi kapade endast ytterst lite i hörnen och hade till och med kvar org dimljus !
            Sen plasten svarvedes lite men plast räknar jag inte med 😀

b20mannen
            Deltagare

Tittade i er projekttråd och antingen så har dom gjort om kitten till sämre passform eller så ser krockbalk m.m annorlunda ut på en bil som är ädre än -99. Ni hade ju en hel plåt hög över vi kapade endast ytterst lite i hörnen och hade till och med kvar org dimljus !Sen plasten svarvedes lite men plast räknar jag inte med 😀

Du har pinpointat problemet mitt i prick! 😀

Autobahn har bara en nästanperfekt passform för modeller -98 och äldre. 😉

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.