SSC Annonser Köpes – Delar ic slang

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Torgan
    Deltagare

Skulle höra om nån har y-slangen som går från turbon till icn i silicon variant att sälja? Är en -03 wrx de ska passa!

Gilarski
      Deltagare

Skulle höra om nån har y-slangen som går från turbon till icn i silicon variant att sälja? Är en -03 wrx de ska passa!

Om du menar aluröret + silikonsnuttarna som ansluter till undersidan på IC så är det bolt on även från en GC8 IC (oavsett GT eller STI intercooler på GC8). 🙂 (hade själv en STI -03 IC och det var bara & smacka på min GC8)

Torgan
        Deltagare

Det är ju nått sånt jag vill ha ta i;) och byta ut org plast..

Om du menar aluröret + silikonsnuttarna som ansluter till undersidan på IC så är det bolt on även från en GC8 IC (oavsett GT eller STI intercooler på GC8). 🙂 (hade själv en STI -03 IC och det var bara & smacka på min GC8)

Gilarski
          Deltagare
            Torgan
            Deltagare

Sitter det inte plastslang på gt:n orginal?

Gilarski
              Deltagare

Sitter det inte plastslang på gt:n orginal?

Hmmm, satt faktiskt plaströr på de äldre, vet ej när de bytte till alu. men på min 99 var det alurör.

Torgan
                Deltagare

som jag fattade av http://opposedforces.com/parts så sitter det plast Y-rör på gt och wrx. på sti sitter det upp till 04 ett delat aluminium Y till ic:n. 05 och uppåt sitter det ett helt aluminium Y-rör!

Och jag är då ute efter ett pre 04 alu rör eller ett helt silicon Y-rör!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.