SSC Allmänt snack Allmänt småprat Idag fick STI:n bekänna färg på Tullinge

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 33 totalt)
  • Författare
    pannan
    Deltagare

Måste bara få göra alla här lite avundsjuka 😀

Idag kl 10 begav man sig ut till Tullinge flygfält för en heldag med aktiviteter på flygfältet.

Bilarna som var med var följande:

Outback 2.5
      Outback 3.0
      Forester 2.0 Turbo
      Legacy 2.0
      STI 05 (min bil)

Aktivteterna som var idag var följande:

1. Bromsa och väja för hinder i 50,60,70 och 75 km/h
      2. Konbanekörning i fri fart följt av en fri slinga med fri fart
      3. Väja för älg i fri fart, sedan lång fri slinga med fri fart
      4. Lång bana med en massa moment såsom hårnål, konbana m.m bl a rakan som används på en dag på strippen där man kunde lägga bilen i riktigt feta ställ 😀

Alla aktiviteter leddes av instruktör ifrån Stockholms Polisen, som utbildar deras förare dvs riktigt kompetent förare.

Det roligaste av allt var att vi var så få dvs 4 st så det vart mycket köra, sedan kunna bilda sig olika uppfattningar om de olika bilarna och karaktärerna. Legacy 2.0 var helt klart en favorit, gick som ett skott och är sjukt bra balanserad för att vara en kombi. STI:n spelade självklart i en annan liga det märkte man tydligt och väl i skarpa kurvor likaså då bromsarna skulle jobba.

Tyvärr hann jag inte ladda digitalkameran vilket var lite synd, hade varit kul att få lite bilder på det hela.

Det positiva med det hela är att det kan arrangeras fler gånger. Så om det finns intresse här kan jag säkert höra med honom igen om man kan få göra om detta en helg igen med max 10 bilar p g a att man skall kunna få ut maximalt av dagen. Riktigt kul att få gasa av sig under kontrollerade former och om man åker av så händer det inget med bilen 🙂

Mvh
      J

SecretAgentMan
      Deltagare

Kul!

…men du vet om att det var stenhård isträff igår va? 😉
        Flera Stockholmare hittade utanför tullarna faktiskt dagen till ära.

:+

/J

Strat
        Deltagare

Grymt! Vilka arrangerade detta? Subaru? Klart intresserad att medverka i sånna evenemang 🙂

SGM är bara avis 😛

*återgår till flyttstädningen*

pannan
          Deltagare

>Kul!
            >
            >…men du vet om att det var stenhård isträff igår va? 😉
            >Flera Stockholmare hittade utanför tullarna faktiskt dagen
            >till ära.
            >
            >:+
            >
            >/J

Fasen då 🙂 Fast här riskerade man ju inte att se bilen försvinna ner under vatten om oturen skulle vara framme
            😛

pannan
            Deltagare

>Grymt! Vilka arrangerade detta? Subaru? Klart intresserad att
              >medverka i sånna evenemang 🙂
              >
              >SGM är bara avis 😛
              >
              >
              >*återgår till flyttstädningen*

Det var min far som sade till mig igår att jag skulle vara hos Kenneth Karlsson kl 10 för att få prova på lite åka på Tullinge. Så jag tackar Karlsson bil för en toppendag
              🙂

Var jag, Kenneth och två av hans säljare som fick leka idag. Som sagt skall kolla om det går att styra upp något igen då det var väldigt lyckat och alla parter var nöjda med dagen. Det som det hänger på är snön, försvinner den är det kört. Så mer snö 🙂

SecretAgentMan
              Deltagare

>SGM är bara avis 😛

Japp, absolut! 😀
                Isdäck och full attack, lr sladda omkring på Tullinge? 😉

/J

ExOrdis
                Deltagare

Vi har ju kört där för några år sedan liknande på asfalt med mycket gott resultat. Varför bara på snö?

pannan
                  Deltagare

>Vi har ju kört där för några år sedan liknande på asfalt med
                    >mycket gott resultat. Varför bara på snö?

Med tanke på att det är snö där nu föll det sig rätt naturligt 🙂 men det går säkert att göra det när det är snöfritt också

ExOrdis
                    Deltagare

Låter kanon det där!

Jag lär inte hinna nyttja vintersulorna mer denna vinter, så då finns alltså hopp ändå att få öva moment och slalom. Det lär behövas när man rostat ihop totalt. 😀

jeppe
                      Deltagare

Roligt ! 😀

Jag såg er när ni svängde ut på Nynäsvägen i morse.
                        Maria sa, va det han med svarta 05 STI:n
                        😉 Nja sa jag,det var nog bara Karlsson bil 😀 😀 😀

OzO
                        Deltagare

>Det positiva med det hela är att det kan arrangeras fler
                          >gånger. Så om det finns intresse här kan jag säkert höra med
                          >honom igen om man kan få göra om detta en helg igen med max 10
                          >bilar p g a att man skall kunna få ut maximalt av dagen.

Om det inte kostar allt för mycket (kanske rent av kostar inget? ;)) så kanske detta kan vara en bra region-Sthlm-aktivitet nån gång i framtiden?

_______________________________________________________________________________
                          ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

pannan
                          Deltagare

>Roligt ! 😀
                            >
                            >Jag såg er när ni svängde ut på Nynäsvägen i morse.
                            >Maria sa, va det han med svarta 05 STI:n
                            >;-) Nja sa jag,det var nog bara Karlsson bil 😀 😀 😀

Oj 🙂 har jag fått en kvinnlig fanclub inte fel det 😀

Jo vi åkte karavan imorse ut till Tullinge så det stämmer

SecretAgentMan
                            Deltagare

…jag tror OzO är på rätt väg. 🙂
                              Det behövs mera ”hoho…se hit…” (väldigt internt) för att få snurr på regionen, fika räcker inte längre som dragplåster.

Tullinge kostar 6’/dag vad jag hört, om man kan hitta lediga datum dvs.

/J

pannan
                              Deltagare

>…jag tror OzO är på rätt väg. 🙂
                                >Det behövs mera ”hoho…se hit…” (väldigt internt) för att
                                >få snurr på regionen, fika räcker inte längre som
                                >dragplåster.
                                >
                                >Tullinge kostar 6’/dag vad jag hört, om man kan hitta lediga
                                >datum dvs.
                                >
                                >/J

Skall kolla vad jag kan göra 🙂 Kan höra mig för imorgon och se hur tider och så ligger till. Just nu under vintern lär det nog vara rätt lugnt, till sommaren drar ju strippen igång igen då är det svårt att få tag på helger. Men man skall aldrig säga aldrig.

Niklas
                                Deltagare

>Om det inte kostar allt för mycket (kanske rent av kostar
                                  >inget? ;)) så kanske detta kan vara en bra
                                  >region-Sthlm-aktivitet nån gång i framtiden?

Annars kan man hyra Lunda för 2000kr vad jag förstått. Porsche Qvarnis skall göra detta i april och har bjudit in folk som vill vara med och köra konbana. Me included bara jag kommer ihåg att få iväg pengarna.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 33 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.