› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Identifiera mitt avgassystem nån?
- Detta ämne har 20 svar, 2,059 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av
Lindr.
-
FörfattareInlägg
-
4 januari, 2011 kl. 16:40 #24845
Lindr
DeltagareFick ett avgasystem som följde med när jag köpte bilen, det står blueflame på utblåset annat vet jag inte. Verkar vara något riktigt skit avgasystem iaf men någon som kan se bara på bilden vad det är för märke?
Verkar vara helt utan kattar, vad rekomenderas för avgasystem om jag vill köpa ett helt nytt?
eller passar någon typ av downpipe med racekisse till det här avgasystemet kanske?Tack!
4 januari, 2011 kl. 16:45 #215878.zip
DeltagareLite svårt att se utan närbilder och med en så dålig kvalité. Men slutburken ser då ut att komma från Simons.
4 januari, 2011 kl. 18:59 #215877Bodyshot
DeltagareRejsrör utan flam/resonans dämpare och inte heller katt/ljuddämpare! Fint det där skulle jag gärna köra med!
4 januari, 2011 kl. 19:03 #215886Lindr
DeltagareHmm okej kanske är nått hemmaknåpat, ska jag köpa blitz eller hks avgasystem? har tittat på http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=0_24_156&products_id=1511
men jag hittar inget från turbo och bak med racekat finns bara catback överallt inget komplett vad jag hittat än iaf
4 januari, 2011 kl. 19:22 #215887Lindr
DeltagareRejsrör utan flam/resonans dämpare och inte heller katt/ljuddämpare! Fint det där skulle jag gärna köra med!
haha nu är det ju så att det är min bruksbil så jag tänkte inte ha så håriga grejer, hade lätt kört med det om det hade haft en kat så jag slipper ta ner dp så fort jag ska besikta
4 januari, 2011 kl. 19:49 #215880Mäki
DeltagareKöp en rejskisse då, kapa systemet i rätt längd och svetsa dit V-bandsflänsar, då går de ju på ett ögonblick att byta mellan kisse och rakt rör.
4 januari, 2011 kl. 20:01 #215888Lindr
DeltagareKöp en rejskisse då, kapa systemet i rätt längd och svetsa dit V-bandsflänsar, då går de ju på ett ögonblick att byta mellan kisse och rakt rör.
JA! det var fan en bra ide och billigt blir det 🙂 funkar biltema eller? 😮
4 januari, 2011 kl. 20:28 #215879goffemannen
DeltagareDet är så ja tänkt göra på min bil =). Ja köpte en downpipe utan kisse på och när de är dags för besiktning så kommer ja sätta dit en kat. Men troligtvis blir det inte en racekisse utan en random kat på jobbet(bildemontering)
ja tror biltemas funkar fint annars.
http://biltema.se/sv/Bil—MC/Motor/Avgassystem/Racekatalysator/
4 januari, 2011 kl. 23:14 #215894knotan
Deltagarejag såg att simons/rayz har 200cells katt relativt billigt,
skulle själv köpt en sån å monterat om det va min bil,…..
skulle utan tvekan behållt avgaset, ett avgas är ju inte direkt raketforskning så är dessutom en bruksbil så vill man ju hålla kostnaden nere- 🙂annnars passar ”antagligen en ”afternurner” dp/katt från scoobyworld ihop med det avgaset du har??? blir ju nästan samma kostnad om man räknar med kostnad för å få ditsvetsat en annan katt.
kan inte garantera att den passar bult on men antagligen vet nån annan på forumet
5 januari, 2011 kl. 00:38 #215876tendency
DeltagareDownpipe utan kat fungerar att besiktiga med, om resterande är originalsystem. Det gjorde jag under de 5 år jag hade min förra Impreza. För du har väl originalsystemet kvar? Det sitter ju en kat på det mellanröret.
5 januari, 2011 kl. 07:09 #215881Mäki
DeltagareJA! det var fan en bra ide och billigt blir det 🙂 funkar biltema eller? 😮
Jag tror biltemas katt funkar bra! Den är ju godkänd 🙂 v-band kan du köpa på t.ex turbobanditen men tänk på att du behöver en extra uppsättning flänsar till klamrarna. 🙂
17 januari, 2011 kl. 07:22 #215889Lindr
DeltagareJag tänkte bara svetsa på katten direkt utan v band 🙂 någon som vet hur mkt det här avgassystemet låter? Jag har hört ett hks silent så jämfört med det? Vill att man iaf ska kunna prata i bilen 🙂
17 januari, 2011 kl. 08:14 #215885Garagekungen
DeltagareJag tänkte bara svetsa på katten direkt utan v band 🙂 någon som vet hur mkt det här avgassystemet låter? Jag har hört ett hks silent så jämfört med det? Vill att man iaf ska kunna prata i bilen 🙂
Du skall ju inte snacka i bilen – kör och reducera så skall du se att det blir bra mycket roligare…
😀 😀 😀Kul Robert, hoppas att du haft lika skoj som jag med ”nya” bilen !
😉
/
Svante17 januari, 2011 kl. 09:26 #215895BSP
Deltagarekolla på http://www.exd.se ( iofs saab sida ).
Men dom har bra race katalysatorer! 3″ 100cells till bra pris!
Jag har själv användt en sådan, funkade bra!
Mvh Johan
17 januari, 2011 kl. 15:05 #215890Lindr
DeltagareDu skall ju inte snacka i bilen – kör och reducera så skall du se att det blir bra mycket roligare…
😀 😀 😀Kul Robert, hoppas att du haft lika skoj som jag med ”nya” bilen !
😉
/
SvanteHaha jo iofs nu ska jag pilla dit det där och se hur det låter 🙂 Jag är sjukt nöjd med bilen hitilis har aldrig haft så roligt på vintern som med den här!
Fast nya däck hade inte varit helt fel, det blir nog nästa vinter det börjar gå lite väl mkt pengar nu 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.