Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34431
    Pubbe
    Deltagare

      Håller på att leta uppgradering till en Forester XT 2010, en IHI VF52 eller något motsvarande som passar bolt on.

      /UiP

      #280866
      Tgm2
      Deltagare

        Jag köpte en för min 09 Forester XT från USA. Kunde inte hitta en här eller i UK. Har du tittat på NASIOC?

        Lycka till med detta.d—0.o—b

        #280860
        Pubbe
        Deltagare

          Har kollat på lite olika eBay alternativ(ja, jag vet, man får det man betalar för), kan kinugawa aggregaten vara en hyfsat säker/hållbart alternativ?
          Om det är så, vilken ska man välja, TD05-16,18,20 el. TD06-20? Har inte koll på vad en VF52 motsvarar.
          Jag är inte ute efter maxeffekt utan mer intresserad av körbarhet.

          /UiP

          #280864
          Zlasher
          Deltagare

            Jag har en td06 20g kinugawa som fungerat felfritt iaf 1000 mil. Jrm som mappat. Lite senare spool runt 4k rpm. Men i övrigt lika driftsäker som orginal.
            Har inte bänkat kärran än. Men en 20g på 2.5l borde ligga runt 420-450 hk med de rätta modsen.

            #280867
            Tgm2
            Deltagare

              Läs här:
              http://www.subaruforester.org/vbulletin/f115/superacerc-s-garage-journal-104989/

              Han har en TD05 20g 8cm (Kinugawa)

              Här:
              http://www.subaruforester.org/vbulletin/f115/fxterrific-s-van-wagon-foresterxt-372042/

              Han har en Blouch TD05H-18g 8cm2

              Och min favourit:
              http://ozfoz.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=22552

              Han har en BNR EVO3 16G Turbo

              Vem ska mappar din bil?
              Vad för “supporting mods” tänkar du på?

              Om du tänka bara på körbarhet, jag skulle rekommendera att du använder E85 och byt inte turbon.

              Har du en automat eller manuell?

              #280861
              Pubbe
              Deltagare

                Intressanta länkar!

                Jag tänker låta “Patrick931” mappa bilen.

                Övrigt så är det bara en dw65c som ska dit, tänker att ~280-300hk räcker och jag vill inte köra på E85 då jag använder bilen för pendling(17mil/dag).

                Det är en automat så tidig spool är nog att föredra. 🙂

                Om jag fattar rätt så är det en TD05H-16g som motsvarar en VF52?

                / UiP

                #280859
                Kvarnis
                Deltagare

                  En beggad snurra från en STI kommer funka för ditt mål utan problem 🙂

                  #280865
                  Zlasher
                  Deltagare

                    Jag har en turbo liggandes ifrån min sti 08, gått 6000 mil drygt.
                    Efter att jag tittat på idag, så är det en vf48…

                    #280862
                    Pubbe
                    Deltagare

                      Vad synd, den passar inte…

                      #280868
                      Tgm2
                      Deltagare

                        … Om jag fattar rätt så är det en TD05H-16g som motsvarar en VF52?
                        / UiP

                        Ja, jag tror det

                        #280863
                        Pubbe
                        Deltagare

                          “Hittade” en VF52 med “billet 11-blade” som nu är på väg från Kanada.
                          Så nu är det “bara” att leta efter en garageplats så att vansinnet kan få fart.

                          /UiP

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.