SSC Allmänt snack Allmänt småprat I’m back!!! :-)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    cortex
    Deltagare

Tjena allihop!

Jag har nu äntligen återinträtt i atmosfären efter att ha kört VW Bora i ett år. 😀
      Det blev ingen Impreza denna gång eftersom man har skaffat familj + hobby som kräver plast (kitesurfing)… så det blev en Legacy Station 3.0 R -04. }(
      Gaaaaaannska så niiice! 😉

Följande frågor har nu dykt upp på min Subaru-himmel:

1. Någon som har några orginal 17″ liggandes till WRX’en hemma och vill sälja? Jag behöver vinterhjul till Legacyn och 16″ går inte på (schyssta bromsar).

2. Har någon koll på vart man kan få tag i mer info om navigations-systemet/datorn som sitter i R-modellerna? Exempelvis hade det varit schysst om man kunde modda DVD-driven så att det går att kolla på DVD-filmer. Eller om det går att använda skärmen i bilen till en egen dator (dvs att det finns en ingång till skärmen någonstans bakom alltihop).
      Skulle dessutom gärna bli av med den ”fiffiga” funktion som låser 90% av nav/dator när man kör bilen. Trafiksäkert? Visst, men man kanske har en normalbegåvad passagerare som kan knappa på datorn medans man kör. Så det lär ju finnas ett ”hack” som tar bort denna spärr…
      Sedan undrar jag om någon vet om det finns någon uppdaterad navigations-DVD, den som sitter i behöver uppdateras med en hel del nya vägar osv.

3. Borde väl finnas lite fin programvara att hälla i ECU’n som ger mer effekt? Någon som har koll på något sådant?

Ocj, JA, jag vet! Detta är ett *Impreza*-forum, men jag tänkte nog hålla mig kvar här med näbbar och klor iaf. }(

/”Legacy-Kaj”

down_the_drain
      Deltagare

angående att du inte kan använda din nav under färd är rätt så enkelt fixat. Du ha förmodligen en kabel som går från nav:en till handbroms reläet? Plocka fram den o sätt den rakt mot nån jordpunkt istället. voila, så är det löst. Så är det på min iallafall:)
        Navigerings skärmar har inga extra ingånga för att kopplan in diverse saker. Brukar va special kopplingar på dessa.

/P

cortex
        Deltagare

Med risk för att verka puckad… vart sitter handbromsreläet?
          Min navigator låser sig när man rullar snabbare än typ 5 km/h…. så det kanske inte är samma på Legacy’n?

/Kaj

down_the_drain
          Deltagare

Det sitter under handbromsen, en liten brytare.Koppla den på brytaren eller direkt på kabel som oxå går där.
            Men som du beskriver det så skulle det kunna vara att den är kopplad till fartgivaren istället. Samma stift/kabel på ecu som man sätter in farthållare på. Kommer inte ihåg vilket stift,(stift 48?) var så längesen jag kopplade in min nav. Kolla m nån subba verkstad. Fick jag göra när jag skulle ha reda på det.

/P

>Med risk för att verka puckad… vart sitter
            >handbromsreläet?
            >Min navigator låser sig när man rullar snabbare än typ 5
            >km/h…. så det kanske inte är samma på Legacy’n?
            >
            >/Kaj
            >

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.