SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Import racing

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 37 totalt)
  • Författare
    Superman
    Deltagare

Ok nice att höra att det verkar funka.
      Jag misstänker att bromvätska klassas som farligt gods så det kan bli problem. (det ingår dock inte nån vätska i det kitet som jag tittar på utan skivor, belägg, och stålomspunna slangar)

Hur gjorde du med betalningen?

Dem använde sig utav ngt som kallas google checkout. Liknar Paypal.
      Såg skumt ut till en början men google känns ju bekant så det verkade safe.
      Kan säga att XP8 beläggen käkade mina original STI skivor rätt snabbt på 2 banträffar förra året. Får se hur DBA 4000 och XP8 håller i år.

Bodyshot
      Deltagare

All heder till ImportImageRacing, så är det bara.

Jag har handlat av Josh för en bra peng, flera omgångar, alltid funkat kanon!

Det går att skriva ner värdet på paketet om man VILL, vilket resulterar i att du får mindre att tulla och momsa på.

om JAG får bestämma om jag skulle köpa i Sverige kontra USA så hade jag i dagsläget valt ÙSA alla dagar i veckan pga prisskillnaden, tex på bromsar som jag köpte av importimageracing.com, kostade 7000kr klart i sverige, PeanSweden tog 13.000kr för exakt samma grejjer.

Välj själv!!

Vince
        Keymaster

Någonstans mitt i mellan orginal och DBA-skivor prestandamässigt..

http://bbs.scoobynet.com/group-buys-356/825291-326mm-sti-grooved-discs-and-kevlar-pads-139-a.html

Har handlat av Ian själv, bra priser och snabb service 🙂

Priset verkar vara intressant men vad är det för grejer?

AndyBoy
          Deltagare

En fråga i detta ämne, hur står sig EBC bromsskivor och belägg egentligen?

Jag har möjlighet att köpa in dessa till vettiga priser, men vill ju inte ha det om det inte är bättre än orginal.

Någon som har någon erfarenhet?

MVH
            Andreas

Bodyshot
            Deltagare

EBC skivor&belägg är lika med Biltema.

Funkar men är nog sämre än orginalprylat tom. Jag hatade dom, provade både redstuff och greenstuff..

andreaswrx
              Deltagare

ebc funkar utmärkt och ha till vardags och köra med om man vill ha bättre bromsa! dom gröna är grymt bra då dom tar på låga temperatur mot vad värsting grejer gör!

Gilarski
                Deltagare

Kan bara bekräfta gällande EBC, funkar till vardags men på bana är de en katastrof. Min polare som tävlar med sin Miata (nu bytt till Elise) spräckte klossarna på ett träningspassa. Bilen är lättad (850 kg), en subba väger avsevärt mera så att rejsa med EBC är inget jag skulle våga mig på. 😮

Kvarnis
                  Deltagare

EBC gul funkar klart bäst av EBC utbud, funkar både på gata och bana

Vince
                    Keymaster

Då skulle jag rekommendera en setup med sportskivor fram tex dba med carbotech bobcat belägg fram och bak orginalskivor med bobcatbelägg. Då har du en riktigt bra allround setup som både e slitstark o pallar lite tuffare tag. Slå gärna en signal till peansweden och diskutera saken. Per är riktigt duktig och serviceminded.

Vad är det för fel på stoptech slitasde skivor ihop med hawk hps belägg då? är inte det nån bra kompromiss mellan original och bangrejer.
                      Det är det kitet http://www.importimageracing.com/p/Stoptech-slotted-rotors-Hawk-HPS-Sti-pkg2.html jag tittar på och det är sjukt bra pris från import racing (ca 8k skattat o klart kontra 11-12k här i sverige för samma kit från pean)
                      Men är det dåliga grejer så självklart ska man titta på nåt annat.

Jag har faktiskt bett Per på pean att ge mig en offert på det du nämner ovan (dba 4000 skivor fram+carbotech bobcat belägg fram o bak) men väntar fortfarande på svar.

AndyBoy
                      Deltagare

Vad är det för fel på stoptech slitasde skivor ihop med hawk hps belägg då? är inte det nån bra kompromiss mellan original och bangrejer.
                        Det är det kitet http://www.importimageracing.com/p/Stoptech-slotted-rotors-Hawk-HPS-Sti-pkg2.html jag tittar på och det är sjukt bra pris från import racing (ca 8k skattat o klart kontra 11-12k här i sverige för samma kit från pean)

Jag har faktiskt bett Per på pean att ge mig en offert på det du nämner ovan (dba 4000 skivor fram+carbotech bobcat belägg fram o bak) men väntar fortfarande på svar.

Hör gärna av dig med vilket pris du får av Per på detta kit, det är högaktuellt även för mig.

MVH
                        Andreas

Vince
                        Keymaster

Hör gärna av dig med vilket pris du får av Per på detta kit, det är högaktuellt även för mig.

MVH
                          Andreas

Jag håller dig informerad så fort jag fått en offert från Per.

specialized
                          Deltagare

Bobcat-beläggen har om inte jag minns fel ersatts med Stoptech`s gatbelägg som ligger i samma prisklass som Bobcat men presterar bättre.

Min reflektion är, varför folk köper Dba-4000 skivor och kör dem med stg.1 belägg, som bobcat ?? etc. :confused:
                            Är man ute efter den bromsprestanda förbättring man får med gatbelägg , så gör andra skivor ingen, eller väldigt liten skillnad i prestanda eller slitage-synpunkt.

Går man däremot upp på XP-8 eller XP-10, så får man en rejäl förbättring med DBA- skivorna, dessutom betydlig bättre livslängd då belägg med såpass aggresivt friktionsmaterial äter orginalskivor till frukost

Mitt tips alltså,
                            gå upp på Xp-8 om ni ska uppgradera skivorna med.
                            Har själv åkt med bobcat, XP8, XP10, på både orginalskivor och dba-skivor.

Xp-8 går alldeles utmärkt att åka gata med, åkt med dem de 3 senaste åren, året runt

Desen
                            Deltagare

Min reflektion är, varför folk köper Dba-4000 skivor och kör dem med stg.1 belägg, som bobcat ?? etc. :confused:

Därför kör man med den setupen så har man ju möjligeten att till bankörning endast byta klossar fram för att få bromsar som pallar det mesta.

Själv så har jag ett bra tag kört xp10 på dba 4000 fram och xp8 på orginalskivor bak. Funkar finfint

Vince
                              Keymaster

Bobcat-beläggen har om inte jag minns fel ersatts med
                                Är man ute efter den bromsprestanda förbättring man får med gatbelägg , så gör andra skivor ingen, eller väldigt liten skillnad i prestanda eller slitage-synpunkt.

Jag är inte ute efter någon särskilld prestanda förbättring utan jag behöver byta mina fram skivor och då vill jag ha nåt som har minst lika bra prestenda som original (kan man få bättre är det bara ett bonus).
                                Jag kör inte bana. Inte än iaf. men vetefan om jag vågar riktigt :o.

specialized
                                Deltagare

Jag är inte ute efter någon särskilld prestanda förbättring utan jag behöver byta mina fram skivor och då vill jag ha nåt som har minst lika bra prestenda som original (kan man få bättre är det bara ett bonus).
                                  Jag kör inte bana. Inte än iaf. men vetefan om jag vågar riktigt :o.

Då är jag med.
                                  I det fallet funkar Mekonomen-skivorna alldeles utmärkt.
                                  Kostar ~ 700 kr st/ fram, har jag för mig

Vill du sen ha lite bättre bett och värmetålighet, så köper du Stoptech gat-beläggen från Pean för en tusenlapp.
                                  Vips, så har du både billigare och bättre bromsar än med orginalprylar från Subaru

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 37 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.