› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Import racing
- Detta ämne har 36 svar, 4,074 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 4 månader sedan av
Vince.
-
FörfattareInlägg
-
18 april, 2010 kl. 12:14 #200118
Vince
KeymasterDå är jag med.
I det fallet funkar Mekonomen-skivorna alldeles utmärkt.
Kostar ~ 700 kr st/ fram, har jag för migVill du sen ha lite bättre bett och värmetålighet, så köper du Stoptech gat-beläggen från Pean för en tusenlapp.
Vips, så har du både billigare och bättre bromsar än med orginalprylar från SubaruMekonmen grejer lika bra som original brembo skivor? tveksamt! Att jag inte kör bana innebär inte att jag ibland (kanske t.o.m. ganska ofta) bromsar rätt hårt ;). Jag vill inte stå där i en inbromsning i högfart och känna att en skiva ger sig 🙁 så jag tror ändå att jag ska investera i lite bättre grejer.
Som sagt man vet aldrig, det där med bankörning verkar kul men jag har nog inte ritkigt nivån för detta. (man vill ju inte ligga där som en propp 😮 och bli utskrattad :D)Tack för alla tips iaf. Det är kul att få respons från folk här på forumet då ni verkar ha rätt bra koll allihopa. Thumbs up
Vince
18 april, 2010 kl. 12:30 #200102Alexander
DeltagareMekonmen grejer lika bra som original brembo skivor? tveksamt!
Vince
Mekonomen säljer Brembo-skivor till Impreza, det fick jag till min GT.
18 april, 2010 kl. 12:54 #200092specialized
DeltagareMekonmen grejer lika bra som original brembo skivor? tveksamt! Att jag inte kör bana innebär inte att jag ibland (kanske t.o.m. ganska ofta) bromsar rätt hårt ;). Jag vill inte stå där i en inbromsning i högfart och känna att en skiva ger sig 🙁 så jag tror ändå att jag ska investera i lite bättre grejer.
Som sagt man vet aldrig, det där med bankörning verkar kul men jag har nog inte ritkigt nivån för detta. (man vill ju inte ligga där som en propp 😮 och bli utskrattad :D)Tack för alla tips iaf. Det är kul att få respons från folk här på forumet då ni verkar ha rätt bra koll allihopa. Thumbs up
Vince
Hmm, just det..Det var en STi du har
Fick för mig du hade en GT…
My bad.Då kanske inte DBA-4000 skivor är så dumt ändå.
Vad kostar Orginal, Brembo-skivorna då?18 april, 2010 kl. 13:30 #200119Vince
KeymasterHmm, just det..Det var en STi du har
Fick för mig du hade en GT…
My bad.Då kanske inte DBA-4000 skivor är så dumt ändå.
Vad kostar Orginal, Brembo-skivorna då?Hehe…jepp STI. Brembo sport kit med 326 mm skivor + belägg på autoexpterten kostar 7k. (vet ej riktigt vad enbart skivor kostar)
Som jämförelse så kostar stoptech kit (skivor fram+bak + hawk HPS belägg runt om+ stålomspunna slangar runt om) ca 8-9k från import racing (inkl. frakt, tull, moms).
Frågan är hur är stoptech skivor kontra både brembo original o DBA 4000 samt hur är det med Hawk hps belägg kontra både brembo original o t.ex. bobcat.Jag tror att det viktigaste är att få tag på bra skivor som håller länge med ett lite mindre aggressivt belägg och behöver man det vid t.ex.mer avancerad bankörning (mer avancrerad lär aldrig hända ;)) så kan man uppgradera till bättre belägg.
20 april, 2010 kl. 16:02 #200120Vince
KeymasterHör gärna av dig med vilket pris du får av Per på detta kit, det är högaktuellt även för mig.
MVH
AndreasHej Jag har nu fått följande priser från Per:
StopTech slitsade framskivor: 3940:- paret
DBA 4000 slitsade framskivor: 4570:-
StopTech sportbelägg fram: 1280:-
StopTech sportbelägg bak: 880:-
Priserna avser prylar till en WRX STI 2003
Mvh
Vince21 april, 2010 kl. 05:51 #200088Pasi_k
DeltagareHej Jag har nu fått följande priser från Per:
StopTech slitsade framskivor: 3940:- paret
DBA 4000 slitsade framskivor: 4570:-
StopTech sportbelägg fram: 1280:-
StopTech sportbelägg bak: 880:-
Priserna avser prylar till en WRX STI 2003
Mvh
VinceAlla priser per par?
Eller endast Stoptech skivan?21 april, 2010 kl. 14:12 #200121Vince
KeymasterAlla priser per par?
Eller endast Stoptech skivan?Alla priser per par.
Frågade samma sak till Per och fick följande svar: ”Lite svårt att enbart byta en skiva ;-)”
😉 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.