Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    clasen
    Deltagare

Tjena!

Ni som beställt från dom tidigare (importcarparts.co.uk), vet ni vilken budfirma som Royal Mail lämnar över till i Sverige? Normalt sett skickar importc. med parcelforce vilket sedan går till schenker har jag för mig, men för små paket går det tydligen med Royal Mail i England.

Dom har nämligen gjort ett “leveransförsök”, kl 13:35 mitt på dagen liksom, och vill nu att jag ska ordna ett nytt försök. Skitlätt när man inte vet vilka som levererar, och det går inte att göra via Royal Mail heller, och Royal tar ju en vecka på sig att svara på mejl också. Skitbra, verkligen! Vilka proffs……. Och det finns givetvis ingen info på deras skitsida d—0.o—b

Christian S
      Deltagare

jag har beställ massor av gånger av dom och dom har aldrig försökt leverera något paket utan jag har alltid fått en avi i brevlådan om att jag har ett paket att hämta ut på OK/Q8 följt av adressen som tappen ligger på.

om du vet att dom har gjort ett leveransförsök måste du väll veta vem som har gjort det? kan dom inte leverera så lägger ju den som kör ut alltid en lapp i brevlådan.

så gör alla budfirmor, dom kollar aldrig om man är hemma innan dom försöker leverera ett paket, man uppger ju nästan alltid sin hemadress som leveransadress och där förutsätter dom att man ska vara oavsett när dom försöker leverera paketet, även om det är mitt på dagen då dom allra flesta jobbar.

clasen
        Deltagare

Visade sig att jag faktiskt fått en avi! Jag har nämligen inte varit hemma, så jag har kollat på Royal Mails hemsida och “spårat” paketet och där stod det uttryckligen att leverans misslyckats osv och att jag var tvungen att ordna nytt annars skulle skiten åka tillbaka till England.

Står inte ett jota om vilka Royal passar vidare till, och likaså var det med Parcel första gången jag skickade. Dom har en logg som följer paketet, men det står inget om vilka som har paketet, vart man ska hämta ut det osv, så jag fick forska fram det för att få fatt i paketet då jag inte hade tid att vänta på avin

Dobrow
          Deltagare

Har själv beställt därifrån .

Det går från royal mail -> Något jag inte minns namnet på -> Schenker -> lämnas på närmaste upphämtningställe .

För min del vart det nere i centrum.

Gloremir
            Deltagare

Har beställt där ex antal ggr.
              Första 3 gångerna lämnades det över till posten hör i Sverige. Och dom ringde alltid och bokade en tid när jag kunde ta emot leveransen.
              Resterande gånger har det varit schenker som tagit över, och då funkar ingenting. Så fort paketet når Sverige får man forska vilka som levererar. Ingen hem leverans längre, utan måste vänta på en avi.
              Slutsatsen?
              ICP gör ett strålande jobb, lika så parcel force, men schenker är totalt värdelösa

Gloremir
              Deltagare

För övrigt, när ni inte kan spåra paketet längre (inom Sverige) ta kontakt med Luke på ICP. Han finns på facebook. Så får ni ett tracking nummer. Detta ska egentligen schenker skicka mail om men det görs aldrig

Fladric
                Deltagare

Tror jag har fått leveranserna via Schenker och det har funkat bra 🙂
                  Finns någon tjänst på internet har jag för mig där man kan översätta trackingnummer och spåra paketet även när Parcel Force har det 🙂
                  Tror även detta nummer funkar hos Schenker men är inte säker!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.