SSC Allmänt snack Allmänt småprat Importera från tyskland?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
  • Författare
    Zacca
    Deltagare

>Allt går och sälja bara priset är rätt 😀
      >
      >Subbarist javisst!
      >Rabattansvarig SSI
      >Den
      >GRÜNE FARAN

——-AMEN——-

zacca

Patrik_r
      Deltagare

Vad ligger en Wrx Sti i pris här i Sverige??
        Men som tex man köper en i Tyskland för 180 000kr sen har man den i ett år byter lite delar (chip,avgassystem,luftfilter,fälgar etc…)
        säg att man lägger ut 220 000kr bil+delar efter ett år säljer man den för 200 000kr så har man haft roligt för 20 000kr

Mvh Patrik

Ska bara sälja min nuvarande bil så åker jag när…..

hogmark
        Deltagare

Haha, varför tror ni de importerade bilarna är så mycket billigare i Sverige då? Det är ju för att ingen vill köpa dem !!!

En kille på jobbet köpte en Volco C70 för 200.000.
          Han hade den i ett år, han trodde han skulle få hur mycket som helst för den… för han jämförde med alla andra på nätet.
          Men sen fick han nåt mellan 160-170 ett år senare… just för att den var importerad. Fast det är ju ok ändå… bara värdeminskningen inte överstiger den normala.

Så länge man går lika lite back, och lagt ut mindre pengar skall man ju vara nöjd !

Zacca
          Deltagare

>Vad ligger en Wrx Sti i pris här i Sverige??
            >Men som tex man köper en i Tyskland för 180 000kr sen har man den i
            >ett år byter lite delar (chip,avgassystem,luftfilter,fälgar etc…)
            >säg att man lägger ut 220 000kr bil+delar efter ett år säljer man den
            >för 200 000kr så har man haft roligt för 20 000kr
            >
            >
            >Mvh Patrik
            >
            >Ska bara sälja min nuvarande bil så åker jag när…..

Du får ingen STI för 180:- eller??

zacca

Patrik_r
            Deltagare
              honkster
              Deltagare

>
                >
                >Är det någon som vett vad en sån kan liga i försäkring på en man som
                >är 50år och i Göteborg..
                >
                >
                >Mvh Patrik

Kolla LF, de har så du kan se exakt vad din försäkring blir. Alltså: http://www.lansforsakringar.se

Ska du ta in en kan du väl lika gärna ta in två, en till mig?;-)

————————————–
                -HonKster- Blå My99 Kombi@Åre

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

Zacca
                Deltagare

>Jaa nästan 190 000 kan man nog säga, kolla skälv
                  >
                  >http://se.mobile.de/cgi-bin/search.pl?CountOff=62&DataNr=8&DisplayDetail=11111111117398827&DoSearch=1&FormCategory=0&FormColor=%2e%2e%2ebeliebig&FormDate=0&FormEZ=%2d&FormKilometer=%2d&FormLand=%2e&FormMake=41&FormModel=sti&FormPlace=%2d&FormPower=%2d&FormPri
                  >
                  >
                  >
                  >
                  >Är det någon som vett vad en sån kan liga i försäkring på en man som
                  >är 50år och i Göteborg..
                  >
                  >
                  >Mvh Patrik

Jo det 184′ PLUS den italienska momsen 20% = 220′ Låter billigt, bara att slå till.

zacca

Whiteline
                  Deltagare

Vart såg du att det var från Italien? Fan, man är klart racklig på tyska… he he

/Johan

Svartsubbegbg
                    Deltagare

JAg importerade min svarta impreza gt-99a från tyskland.
                      kanon bil mycket finare skick inte så mycket stenskott med mera.orörd motor.
                      Lite udda bil med alcantara och skinn.kul att ha lite udda färg tycker jag.

Zacca
                      Deltagare

>Vart såg du att det var från Italien? Fan, man är klart racklig på
                        >tyska… he he
                        >
                        >/Johan

På riktnummret……..;)

zacca

Zacca
                        Deltagare

>JAg importerade min svarta impreza gt-99a från tyskland.
                          >kanon bil mycket finare skick inte så mycket stenskott med mera.orörd
                          >motor.
                          >Lite udda bil med alcantara och skinn.kul att ha lite udda färg tycker
                          >jag.

Just det. Jag har hämtat en del bilar från tyskland. Det råder ingen som helst tvekan om att bilarna där är mindre slitna in- och extriört.

zacca

skytiskapilen
                          Deltagare

>Just det. Jag har hämtat en del bilar från tyskland. Det råder ingen
                            >som helst tvekan om att bilarna där är mindre slitna in- och extriört.
                            >
                            >zacca

Undrar när marknaden likställer likadana svensksålda med importerade? Faktum är ju att till och med handlare värderar importbilar lägre, även om inget skiljer dem åt och alla papper finns. Egentligen är det märkligt, du kan ju lika väl bli blåst av en svensk handlare eller privatperson, iofs är det lättare att vidta åtgärder om det händer på hemmaplan…. Prisskillnaden får nog ses som en riskpremie helt enkelt.

Samma pris om 5 år?

/Andreas
                            http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                            – RE 010? You bet! –

Zacca
                            Deltagare

>
                              >Undrar när marknaden likställer likadana svensksålda med importerade?
                              >Faktum är ju att till och med handlare värderar importbilar lägre,
                              >även om inget skiljer dem åt och alla papper finns. Egentligen är det
                              >märkligt, du kan ju lika väl bli blåst av en svensk handlare eller
                              >privatperson, iofs är det lättare att vidta åtgärder om det händer på
                              >hemmaplan…. Prisskillnaden får nog ses som en riskpremie helt
                              >enkelt.
                              >
                              >Samma pris om 5 år?
                              >
                              >/Andreas
                              >http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                              >- RE 010? You bet! –

Vi är nog på dit snart då det för 5-7 år sedan, var en tyskbil praktiskt osäljbar, vilket inte är fallet idag. Som jag skrev tidigare, är det en priskillnad just för att det är omständigare att kolla upp bilens historia. Skulle man bli lurad så har ju medlemskap gjort det lättare att driva bedrägerier till domstol.

zacca

Whiteline
                              Deltagare

Zacca, hur går man tillväga för att kolla en bils historia i europa? Genom nått bilregister eller vad?

/Johan

Impreza99
                                Deltagare

Någon som gjort det…
                                  Vill ha lite tips en liten guide på vad man ska tänka på. tex

¤Köpa av bilhandlare eller privat?
                                  ¤Vad gäller med försäkring när man kör hem?
                                  ¤Kostnad att ta över en bil, skyltar reggning m.m

Mvh Robban

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.