SSC Allmänt snack Allmänt småprat Importera ny bil?

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Nyman
    Deltagare

Davve..

läs högre upp i tråden..

Wistra
      Deltagare

Kollade Sti:n och den kan man ju inte säga är spec dyr där heller.:-)
        103’900 Litauisk Litas = 278’620 Svensk Krona
        Dessa uppgifter kommer från subaru.lt om ni vill kolla. Tryck på kainos så får ni fram priserna för alla modeller.

Staffe
        Deltagare

Okej, alltså kan man käna sig en hacka på de då om man orkar lägga ner tid på allt jobb med att importera! Sjukt med så stor skillnad i pris när det är exakt samma bil som i Svereige.
          Du får återkomma med mer info när du har importerat den 😉

S/som ska flytta till Monaco där dom inte betalar skatt 😉
          —————————————
          Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
          BugEye STI-02

Plogen
          Deltagare

Kollade Sti:n och den kan man ju inte säga är spec dyr där heller.:-) 103’900 Litauisk Litas = 278’620 Svensk KronaDessa uppgifter kommer från subaru.lt om ni vill kolla. Tryck på kainos så får ni fram priserna för alla modeller.

Finns det någon del av sajten där man kan hitta begagnade Subaru som auktoriserade återförsäljare säljer? Vad är momsen på bilar i litauen? Jag menar med svensk moms blir det ändå 350 000 för en ny bil. Det är inte mycket mindre än i tyskland….

Wistra
            Deltagare

Det är det jag mailar fram och tillbaka med en kille på subaru i litauen. Jag kan säga att det inte är helt lätt att få svar. Det har tagit 1 vecka nu och jag har inte fått svar på mitt mail ang. moms/skatt frågan. Funderar på att ringa snart men jag väntar ett tag till. Om det är någon som vet hur det är att handla mellan eu länder så säg till. Tycker att det är helt sjukt om jag ska behöva betala moms i båda länderna.

Plogen
              Deltagare

Momsen är avdragsgill där om bilen har gått under 600 mil och är under ett halvår gammal. När jag handlat andra saker innom EU så måste man visa sitt VAT-bevis för att de ska dra momsen. Vet inte hur det funkar med bilar iofs. Men eftersom momsen är 18 procent där så tjänar man mer på att köpa en något begagnad bil…

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.