› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Importera tidig impreza?
- Detta ämne har 7 svar, 2,120 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
Patrik.L.
-
FörfattareInlägg
-
23 oktober, 2005 kl. 18:29 #9041
Krullert
DeltagareTja, jag tänkte att jag skulle importera en av dom tidiga imprezorna i sommar. Tänkte plocka hem en från england då det är riktigt låga peiser på dom. Från 30kkr tror jag man kan få en turbo för! Men det är väl inte rekommenderat att köpa den billigaste man kan hitta. Men vad tror ni om en för typ 50k eller nåt?
Kolla på denhär sidan t.ex. , finns ju flera exemplar. http://atsearch.autotrader.co.uk/www/cars_search.asp?page=1&modelexact=1&lid=search_used_cars_full&make=SUBARU&model=IMPREZA&min_pr=3000&max_pr=4000&mileage=&agerange=&postcode=sw19+3rq&miles=1500&max_records=100&source=0&photo=1&sort=3&ukcarsearch_full=SEARCH
24 oktober, 2005 kl. 04:09 #101777Mats
DeltagareSka du ta nåt från england som har ratten på fel sida så skulle jag rekommendera att du tittar på Type RA eller Type R modellerna. Kanske lite mer pengar men de är helt klart värda det. En type RA Ver 2 med closed deck block och DCCD. Det är grejer det.
Eller vad säger du Kvarnis?Mats GBG
Svart e snyggast24 oktober, 2005 kl. 09:00 #101775Kvarnis
Deltagarebudgetera för mappning oxå då dom flesta äldre bilaran kommer från japan och är mappade för 100oktan.
Type-r är inte helt del nej, alt en STI 🙂
RA om, du inte vill ha ac, elhissar abs och sånt :D,
24 oktober, 2005 kl. 18:55 #101779Krullert
DeltagareNej, jag vill ha en vanlig turbo, är det wrx den heter eller? 211 hästarn, ska ha den som förstabil när jag blir 18, och då vill jag inte ha några 0-100 på under 5 sek.
Kan tyckas dumt att inte köpa en bättre verision från början men jag kommer alldrig kunna hålla hastigheten med så mycket motor:-)
Så för att återgå till mitt första inlägg, vad tror ni, är 50k en bra prisklass att titta i?
27 oktober, 2005 kl. 06:29 #101776Kvarnis
DeltagareSka jag vara ärlig…, nej
Då innan du lagt på resa,import kostander(lyssen) etc så kommer du upp i stort sett samma pris som du köper en för i Svergie.
5 januari, 2006 kl. 22:41 #101780Krullert
DeltagareLyfter min tråd lite… Har funderat lite, och nu tror jag att jag kan fixa ihop runt 75000 kr, men då ingår importen och resan och allt. Alltså har jag max 60k att köpa en för, Man får ju typ 160 träffar om man söker på Subaru Impreza på Autotrader för mellan 3000-4000 pund, så någon fin måste ju finnas bland dom?
Sen har jag en till fråga. Är det likadana fästen på alla imprezorna upp tom årsmodell ´00? Alltså kan man t.ex köpa ett spoilerkit till en GT och sätta på en ´94ans?
6 januari, 2006 kl. 07:36 #101774SecretAgentMan
DeltagareDå letar du rätt på en gammal STI RA, köper lite riktiga r-däck och behåller bilen som den är, hårdare blir det inte.
/J
P.S. Gamla karossen har samma fästpunkter för det mesta, lite saker skiljer som kan ställa till det (fronten med grill, lysen och huv är lite annorlunda mellan de tidiga/sena GC8.
6 januari, 2006 kl. 21:00 #101778Patrik.L
Deltagarespar pengarna och köp en risig första bil! om du är 18 och har tänkt jobba efter skolan så kan du köpa en fin i sverige istället! lovar att det är värt det…
men du gör som du vill.. är bara ett förslag 😀
/MVH
patrik -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.