Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    wave&smile
    Deltagare

Någon som vet vilka sidor man kan använda sig av om man vill importera från exempelvis danmark, norge med mera? Tänkte mig närmare bestämt en vänster styrd GT 2.0 eller wrx från -03 däromkring. 😎

Tack på förhand!

Tobben
      Deltagare

Dum fråga kanske, men varför importera, när dom modellerna finns här och tror inte dom är så mkt billigare i varken danmark eller norge?

wave&smile
        Deltagare

Dum fråga kanske, men varför importera, när dom modellerna finns här och tror inte dom är så mkt billigare i varken danmark eller norge?

Mestadels för jag inte lyckats hitta någon utan större fel på, sen är det mycket längre för mig till stockholm än till norge tillexempel, sen mer urval = bättre pris, mer bil etc 🙂

Simon.x
          Deltagare

Mestadels för jag inte lyckats hitta någon utan större fel på, sen är det mycket längre för mig till stockholm än till norge tillexempel, sen mer urval = bättre pris, mer bil etc 🙂

Hej

Kom ihåg att NOKR står i högre värde en SEKR.

Sen får du köra hela import biten + reggbes i inräkningen till ditt pris mm

Lycka till d—0.o—b

//Simon

Jommie
            Deltagare

Hej

Kom ihåg att NOKR står i högre värde en SEKR.

Sen får du köra hela import biten + reggbes i inräkningen till ditt pris mm

Lycka till d—0.o—b

//Simon

Nu är Norska och Svenska kronan lika. Är ett tag sen Norska kronan var stärk.
              Men oavsett – tull m.m tilkommer om man handlar från Norge.
              Titta hällre på bilar från andra EU-länder. Italien t.ex. Dom lär va lite buckliga kanske, men oftast utan rost. Och ofta med låga mil.
              Tyskland har oftast hela och fina bilar, men med högra mil.

Turbovin
              Deltagare

Man kan nog glömma att spara några större pengar på det hela, kanske får man tag på en finare bil. Snarare åker tyskarna hit och köper upp gamla klassiker då priserna är lägre i Sverige. Kan inte tänka mig att just Impreza står så högt i Tyskland men tydligt på gamla BMW M3 och M5.

Iofs undviker man ju helst äldre bilar vinterkörda i Sverige så långt det går också 😀

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.