SSC Allmänt snack Allmänt småprat importera wrx sti 2.5 l pg från usa.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    honkster
    Deltagare

Hej!

har ev en wrx sti 2.5 l pg från usa.

Lite snabba frågor…

Är deras 05 samma som våran pseII?

Är det en någonting som skilljer annars?

Tacksam för svar så snart som möjligt!

mvh/
      Honkster-Snart tillbaka i subbaträsket!!:7

pannan
      Deltagare

Om du vill se hur den ser ut IRL har Exclusive Cars en ståendes till salu nere i Västberga i Sthlm.

Det är andra fälgar på US modellen. Exteriört är den lika som våran förutom just fälgarna. Vet dock inte om de har xenon eller ej.

Maskinellt 2.5 liters maskinen. Har varit snack om att den varit sämre i hållbarheten men även bättre i hållbarheten så vad som är rätt vet jag inte. Tittade lite på APS sida där de jämför bl a kolvar och stakar mellan just 2 liters och 2.5 liters maskinen, vad jag kommer ihåg ser 2.5 liters maskinens kolvar och stakar vekare ut. Fast det verkar ju inte ha påverkat vissa firmor i USA att plocka ut bra med effekt ur bilen. Du får ett bra mycket bättre bottenvrid än 2 litern och det är ju alltid något.

Vet dock inte om 2.5 maskinen har smidda kolvar som 2 litern.

mvh
        J

honkster
        Deltagare

Om du vill se hur den ser ut IRL har Exclusive Cars en ståendes till salu nere i Västberga i Sthlm.Det är andra fälgar på US modellen. Exteriört är den lika som våran förutom just fälgarna. Vet dock inte om de har xenon eller ej.Maskinellt 2.5 liters maskinen. Har varit snack om att den varit sämre i hållbarheten men även bättre i hållbarheten så vad som är rätt vet jag inte. Tittade lite på APS sida där de jämför bl a kolvar och stakar mellan just 2 liters och 2.5 liters maskinen, vad jag kommer ihåg ser 2.5 liters maskinens kolvar och stakar vekare ut. Fast det verkar ju inte ha påverkat vissa firmor i USA att plocka ut bra med effekt ur bilen. Du får ett bra mycket bättre bottenvrid än 2 litern och det är ju alltid något.Vet dock inte om 2.5 maskinen har smidda kolvar som 2 litern.mvhJ

Tja!

Tack för igår btw! jävligt kul!!

För mig spelar det inte så stor roll oom den är lite vekare, jag kommer endast att köra bpu+ (Så att jag kör ifrå er på banträffarna 😛

ok, ngn som har mer info??

pannan
          Deltagare

Tja!Tack för igår btw! jävligt kul!!För mig spelar det inte så stor roll oom den är lite vekare, jag kommer endast att köra bpu+ (Så att jag kör ifrå er på banträffarna 😛 ok, ngn som har mer info??

Haha eller hur, du vet redan som jag att det kommer att spåra ut efter ett tag 🙂 mycket vill ha mer 😀

Yep var skoj som fasen, Öst 100 ikväll?

mvh
            J

honkster
            Deltagare

Tja!Tack för igår btw! jävligt kul!!För mig spelar det inte så stor roll oom den är lite vekare, jag kommer endast att köra bpu+ (Så att jag kör ifrå er på banträffarna 😛 ok, ngn som har mer info??Haha eller hur, du vet redan som jag att det kommer att spåra ut efter ett tag 🙂 mycket vill ha mer :DYep var skoj som fasen, Öst 100 ikväll?mvhJ

Vadå hur menar du nu? Menar du att när jag bara skulle sänka min s2000 och så blev det som det blev ?? LOL }(

Nej inget öst100, damen har kommit till stan och ska vara med henne.
              Däremot kanske jag åker med adde till mantorp? Skulle du dit? Kanske kan åka med dig om adde inte ska dit?

SecretAgentMan
              Deltagare

Om du vill se hur den ser ut IRL har Exclusive Cars en ståendes till salu nere i Västberga i Sthlm.Det är andra fälgar på US modellen. Exteriört är den lika som våran förutom just fälgarna. Vet dock inte om de har xenon eller ej.Maskinellt 2.5 liters maskinen. Har varit snack om att den varit sämre i hållbarheten men även bättre i hållbarheten så vad som är rätt vet jag inte. Tittade lite på APS sida där de jämför bl a kolvar och stakar mellan just 2 liters och 2.5 liters maskinen, vad jag kommer ihåg ser 2.5 liters maskinens kolvar och stakar vekare ut. Fast det verkar ju inte ha påverkat vissa firmor i USA att plocka ut bra med effekt ur bilen. Du får ett bra mycket bättre bottenvrid än 2 litern och det är ju alltid något.Vet dock inte om 2.5 maskinen har smidda kolvar som 2 litern.mvhJ

Ingen av motorerna har smidda kolvar vad jag ve (men man kan aldrig vara säker med Subaru) det är halvspecial (hypereutical).

2,5:an är alltid bättre – there’s no substitute for cubic inches and displacement som de säger i Sycloneträsket. 😀

/J

pannan
                Deltagare

Ingen av motorerna har smidda kolvar vad jag ve (men man kan aldrig vara säker med Subaru) det är halvspecial (hypereutical).2,5:an är alltid bättre – there’s no substitute for cubic inches and displacement som de säger i Sycloneträsket. :D/J

2 liters maskinen dvs Petter Solberg bilarna har smidda kolvar

pannan
                  Deltagare

Vadå hur menar du nu? Menar du att när jag bara skulle sänka min s2000 och så blev det som det blev ?? LOL }( Nej inget öst100, damen har kommit till stan och ska vara med henne.Däremot kanske jag åker med adde till mantorp? Skulle du dit? Kanske kan åka med dig om adde inte ska dit?

Jag funderar på att åka dit. Har några friplåtar också. Men jag måste vara tillbaks till Sthlm vid runt 18 tiden p g a en släkting som fyller år. Men det finns platser i min bil om intresse finns. Adde var lite sugen han med.

Plogen
                    Deltagare

Hej!har ev en wrx sti 2.5 l pg från usa.Lite snabba frågor…Är deras 05 samma som våran pseII?Är det en någonting som skilljer annars?Tacksam för svar så snart som möjligt!mvh/ Honkster-Snart tillbaka i subbaträsket!!:7

Jag tycker du ska köpa. Hade en 2.5L sti -04 i några månader. Vilken grym bil!

Anledningen till att den inte stannade i garaget var främst att bränsleförbrukningen var så förjävlig. Åkte aldrig under 1.5 L/mil. Men om du bortser från det så var det nog den bästa allround åkafortbil jag haft.

Plogen
                      Deltagare

Ps. om du undrar över något specifikt. Skicka ett PM. Ds.

honkster
                        Deltagare

Kanon, mina andra bil e pg bort nu så snart kanske…

http://www.blocket.se/view/5697393.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.