› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Importerade bilar
- Detta ämne har 15 svar, 1,380 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av
Rudis.
-
FörfattareInlägg
-
11 september, 2007 kl. 02:08 #10445
Rudis
DeltagareVad tycker ni grabbar om att importera en impreza från Tyskland?
Är det värt det?11 september, 2007 kl. 06:02 #115554Pasi_k
DeltagareVad tycker ni grabbar om att importera en impreza från Tyskland?Är det värt det?
Finns Fler som lever på det..
Min är från tyskland..
Fast så mycket billigare är dom ju inte..11 september, 2007 kl. 06:39 #115561Rudis
DeltagareJaha hehe. Är det nån skillnad på dem annars?
11 september, 2007 kl. 07:53 #115555Pasi_k
DeltagareJaha hehe. Är det nån skillnad på dem annars?
Enda skillnaden jag har på min är att jag inte har Sätesvärmare samt något sämmre med underredsmassa…
11 september, 2007 kl. 08:48 #115560Rallyrille
DeltagareMin bil är en tysk! Men jag köpte den på firma i Sverige, köpte den för det va den STI:n som va i bäst skick. Annars va den inte billigare.
Sätesvärmen fattas som sagt, men behövs inte när sätena är i alcantara/tyg! Och underredsmassan är ju lätt fixad!Hittar du en fin bil till bra pris, KÖR! /RR
11 september, 2007 kl. 09:39 #115550GRID
DeltagareMan kan ju tänka på att vissa firmor (dom större, vanligaste?) inte byter in bilen om den är importerad också, sen när man ska sälja nån gång.
11 september, 2007 kl. 09:55 #115562Rudis
DeltagareHär ska inte säljas, här ska köpas. Nej skoja bara det kan ju varaa värt att tanka på också.
Finns det företag som Importerar bilar till en?
11 september, 2007 kl. 10:12 #115556Pasi_k
DeltagareMan kan ju tänka på att vissa firmor (dom större, vanligaste?) inte byter in bilen om den är importerad också, sen när man ska sälja nån gång.
Har Aldrig hört nå´n som tackar nej till en import bil..
Skrönor från importens början har man ju hört men nu är det nog inte så illa…11 september, 2007 kl. 10:12 #115557Pasi_k
DeltagareHär ska inte säljas, här ska köpas. Nej skoja bara det kan ju varaa värt att tanka på också.Finns det företag som Importerar bilar till en?
Finns många.
Vart i landet befinner du dej?11 september, 2007 kl. 11:14 #115551GRID
DeltagareHar Aldrig hört nå´n som tackar nej till en import bil.. Skrönor från importens början har man ju hört men nu är det nog inte så illa…
När jag var in och ville köpa en GT år 2000 så gick det inte att byta in golfen jag hade då, för den importerad. sen kanske det inte är lika hårt nu längre.
11 september, 2007 kl. 12:37 #115558Pasi_k
DeltagareHar Aldrig hört nå´n som tackar nej till en import bil.. Skrönor från importens början har man ju hört men nu är det nog inte så illa…När jag var in och ville köpa en GT år 2000 så gick det inte att byta in golfen jag hade då, för den importerad. sen kanske det inte är lika hårt nu längre.
Okej.
Tror dom har lättat på det mer nu.
Fast ibland kan man tro att dom inte vill ha in bilar i hallen alls.. 😛11 september, 2007 kl. 18:44 #115559.zip
DeltagareBryter mig in i tråden med en följdfråga.
Hur pass enkelt är det att backa mätaren på en Impreza?
Det förekommer allt för ofta att importörer backar mätaren för att få ut lite mer pengar för bilen, och det är just det som har skrämt mig att köpa en importerad bil.//.zip
11 september, 2007 kl. 18:56 #115552Mats
DeltagareAllting går ju men vad jag förstått så är det inget som ”Sachas Bilar” klarar av att genomföra direkt.
Du måste ha tillgång till Subarus ”dator” (Select Monitor) och veta vad du pysslar med.Men kan man hacka Pentagon osv så är det ju klart att en Subaru är en lätt match.
Mats GBG
Type R ’9911 september, 2007 kl. 19:22 #115563Rudis
DeltagareBryter mig in i tråden med en följdfråga.Hur pass enkelt är det att backa mätaren på en Impreza?Det förekommer allt för ofta att importörer backar mätaren för att få ut lite mer pengar för bilen, och det är just det som har skrämt mig att köpa en importerad bil.//.zip
Ja det e väl det jag är mest rädd för. Men åt andra sidan så finns det ju andra sätt att kolla om bilen har gått mycket.
Jag är så förvirrad med subaru bilarna här i sverige. Kom precis tillbaka från canada och där är det helt annat.
Finns det folk som sätter turbo på RXn??
12 september, 2007 kl. 13:13 #115553tendency
DeltagareSkicket på bilen brukar ju skvallra om miltalet stämmer eller ej.
Rudis: Vad är det som förvirrar dig?
Jag har inte sett någon RX med turbo iaf. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.