SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Impreza -02 WRX

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    montybossle
    Deltagare

Hej !

Jag är ny ägare av en WRX -02.
      Jag har 18″ sommar hjul på bilen har gjort 4hjulsinställning på den och allt är helt ok.Men den är fruktsvärd vinglig på vägen om man åker undan lite med den.
      Är inte så farligt när man gör en acceleration med den men fruktansvärd när man släpper gasen och ska bromsa med den, då blir den som en ål på vägen.
      Känns som det kommer från bakvagnen!

Skulle bli otroligt glad för tips på vad det kan vara.

MVH Thony

Bodyshot
      Deltagare

Är bilen orginal så är den lite vinglig av sig, ett tips är att hitta ett par Coilovers, titta på säljes avdelningen.

Ett par coilisar gör stooor skillnad på väghållningen!

Välkommen till klubben och grattis till bilköpet!

montybossle
        Deltagare

Tack för tipset!

Är inte så farligt när man åker som vanligt men när man åker på lite och släpper gasen blir den som en ål i bakvagnen.

Funderar på att sätta på en sänkningsats på den, kanske blir bättre!?

Thony

Bodyshot
          Deltagare

Sänkningssats ger skillnad absolut, men om du köper sänkfjädrar för 3000-3900kr så kan du väl lika gärna lägga till en slant och få helt nya fräscha dämpare, tex D2, titta länk:

http://www.streetperformance-butik.se/Shop/Index.php?sArtModelId=D2-S04

Mvh

Adam K
            Deltagare

När min gf8 (gt -98) hade brembo frambromsar och original 1kolvs bakbromsar ålade den bra när jag hårdbromsade på bana, det problemet försvann helt när jag skaffade bättre bakbromsar, kolla om du har mes-belägg bak och agressiva fram.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.