SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Impreza -02 Wrx byta till Sti motor?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    200sxet
    Deltagare

Hej, har visst kör slut på lagrena i min impreza nu, knackar som bara den. Det är en -02 Wrx ej20 217hk. Har lite funderingar på att byta till sti motorn när man ändå ska ta ur motorn.
      Är det samma kabelhärva så att det räcker att byta styrbox och motor eller måste jag byta kabelhärvan med?
      Har jag fattat rätt så är ej22 motorn som sitter i sti modellerna här i sverige så det är den jag ska ha. Antar att ej25 från USA inte kommer passa med kabelhärvan eftersom den inte har turbo.

Sen undrar jag med om det bara är motorerna från 2001-2002 som passar i min eller om det går bra med andra årsmodeller med?

Tack på förhand Mvh Tim Johansson

Håenström
      Deltagare

Klart att allting går men de kommer att bli lite jobb och hemma lösningar.

Det billigaste sätet är nog att köpa en beg motor från någon skrot.

Vill du åka sti är det billigare och enklare att köpa en sti ist,du får såååå mycket mer bil med en sti.

/Daniel

200sxet
        Deltagare

Klart att allting går men de kommer att bli lite jobb och hemma lösningar.

Det billigaste sätet är nog att köpa en beg motor från någon skrot.

Vill du åka sti är det billigare och enklare att köpa en sti ist,du får såååå mycket mer bil med en sti.

/Daniel

Ok, det funkar alltså inte att bara sätta i motorn och byta styrbox?

Japp, har kollat runt på lite skrotar men hittar mest wrx motorer. Byter jag inte till en bättre motor renoverar jag den jag har nu så vet jag att den håller ska hålla ett bra tag till.

Ja, jag hade hällre köpt en sti? Skulle ha lackat om min och sålt iväg den för att köpa en sti istället om motorn inte hade börjat knacka.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.