Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    nossnoJ
    Deltagare

Hallå. Går i tankar om att skaffa en till impreza. Det är en 02a sti. Vad är bra att tänka på? Växellåda? DCCD? Bultmönster? Motor? Ge mig så mycket info som går! 😉

Christian S
      Deltagare

växellåda:6växlad
        DCCD:nej
        bultmönster:100×5 (samma som din GT)
        motor:2liters (EJ207)

nossnoJ
        Deltagare

Hur är motorn byggd på dom från fabrik? Smidd? Osmidd?

Christian S
          Deltagare

STI har smidd motor MEN det är inga värsting grejer så har du tänkt att plocka mycket effekt så får du byta till riktiga kolvar och stakar, det går att plocka ca 400hk utan att öppna motorn.

nossnoJ
            Deltagare

Den jag kollat på är mappad till 400. Ligger ute på blocket.

Christian S
              Deltagare

denna? http://www.blocket.se/lund/Subaru_WRX_STI_Impreza_JRM_400hk_58127254.htm?ca=15&w=3
                det är ju JRM som har mappat den så skulle ta siffrorna med en nypa salt, om jag hade köpt den skulle jag låta Per mappa om den.

nossnoJ
                Deltagare

Okej. Trodde JRM var pålitliga. Blir att mappa om till sommaren isf.

Christian S
                  Deltagare

finns många som är nöjda med dom men det finns även många som är missnöjda.
                    jag hade som sagt mappat om den men du gör ju som du vill.

adrenalin
                    Deltagare

denna? http://www.blocket.se/lund/Subaru_WRX_STI_Impreza_JRM_400hk_58127254.htm?ca=15&w=3
                      det är ju JRM som har mappat den så skulle ta siffrorna med en nypa salt, om jag hade köpt den skulle jag låta Per mappa om den.

Kolla upp vad det är för turbo också.. (kinaturbo som det verkar vara är inte att rekommendera) Sedan 400hk med 17k mil.. njaa jag skulle nog också mappa om den.

Igge
                      Deltagare

Jag tror inte det är någon direkt fara med en jrm mappning så, däremot kanske per kan plocka fram någon häst till.

Så jag tycker inte det är värt att åka och mappa om bara sådär, bättre att lägga dom pengarna på soppa 🙂

adrenalin
                        Deltagare

Jag tror inte det är någon direkt fara med en jrm mappning så, däremot kanske per kan plocka fram någon häst till.

Så jag tycker inte det är värt att åka och mappa om bara sådär, bättre att lägga dom pengarna på soppa 🙂

Det går väl inte ens? JRM har väl låst boxen?

Gloremir
                          Deltagare

ska väll egentligen inte vara något konstigt med TD05 20G turbo, e85 och runt 400hk.
                            Frågan är om det någonsin byts delar i motorn. 16k mil och trimmad för kanske inte så jätte länge sedan är väll egentligen att be om trubbel.

JRM låser boxarna ja

Igge
                            Deltagare

Har jag program som kan komma runt låset lär Per kunna om han jobbar med att mappa, tycker jag 🙂

Kan vara värt att kolla hur länge den gått så trimmad och hur oljebyten skötts. Är väl känsligare med e85?

nossnoJ
                              Deltagare

Får försöka att ta reda på lite mer om allt.

zoookey
                                Deltagare

Hade en 02a sti som va helt original knappt 11 tusen mil fick motorras smält kolvring så 16 tusen mil 400hk skulle ja inte köpa iaf

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.