Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Christian S
    Deltagare

Hade en 02a sti som va helt original knappt 11 tusen mil fick motorras smält kolvring så 16 tusen mil 400hk skulle ja inte köpa iaf

och va anledningen till att kolvringen smälte då? det måste ju funnits en anledning till varför den gjorde det för den börjar ju inte bara smälta så där av sig själv helt plötsligt.

Igge
      Deltagare

Min 04 har gått trimmad till 340 jrm hästar större delen av sina 13000 mil så det är nog inte så farligt. Men helt klart värt att kolla servicehistoriken

zoookey
        Deltagare

och va anledningen till att kolvringen smälte då? det måste ju funnits en anledning till varför den gjorde det för den börjar ju inte bara smälta så där av sig själv helt plötsligt.

Ja du det frågan vällservad,

Christian S
          Deltagare

Ja du det frågan vällservad,

det va inte så att det va på 3ans cylinder den smälte? då är anledningen att den gått snålt på just 3ans cylinder och det för att den spridaren sitter sist.

zoookey
            Deltagare

det va inte så att det va på 3ans cylinder den smälte? då är anledningen att den gått snålt på just 3ans cylinder och det för att den spridaren sitter sist.

Snålt har den inte gått då ja körde med samma spridare efter renoveringen över 1 år plus att ja mappade den

KennyBarroz
              Deltagare

23 ägare i sverige då det är en import 2år i annat land.

Känns busigt?

Norbius
                Deltagare

Lagom antal! 🙂

Panos
                  Deltagare

Hej ny här! Bilen är nu såld :)) känns mycket fräsch och välbyggd ,inga missljud och gå tyst och fint i motor och drivlina,välsärvat med papper på oljebyte varje 800 mil,då jag känner han som hade den i bilfirman blir det en mycket bättre pris och av de 20+ ägaren var minst 10 bilhandlare ,fick tom service historik från Tyskland då den kommer ifrån,jag forskade lite efter trimningen och verka var gjört ’11-’12 så den har rullat ett tag med det,helt rostfritt och dinitrol behandlat är den med 🙂
                    Iaf är jag nöjd än sålänge.

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.