Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    harlekin
    Deltagare

Hoj!

Har nyligen införskaffat en impreza 2.0 från 2008 att pendla med. Blev lite störd på att halvljuset är xenon och helljuset inte är det så kommer att xenonkonvertera det. 😎

Fundering: har impreza Canbus ( ljusövervakning)?

Zlasher
      Deltagare

Hoj!

Har nyligen införskaffat en impreza 2.0 från 2008 att pendla med. Blev lite störd på att halvljuset är xenon och helljuset inte är det så kommer att xenonkonvertera det. 😎

Fundering: har impreza Canbus ( ljusövervakning)?

Tjena. Trevligt med en Impreza=)
        I min Impreza Sti 08a så är det ingen canbus övervakning iaf.
        Har bytt ljus i både position, dimljus samt regplåt utan att den sagt något om lampfel. Så jag tror du är safe. Passa bara så inte xenonen skadar reflektorn iom att det kan bli för varmt.

Igge
        Deltagare

Se också upp för billiga xenonlampor som kan ha ojämn UV-filtrering

Får lyktan att åldras och bli smolkig i förtid

harlekin
          Deltagare

Tjena. Trevligt med en Impreza=)
            I min Impreza Sti 08a så är det ingen canbus övervakning iaf.
            Har bytt ljus i både position, dimljus samt regplåt utan att den sagt något om lampfel. Så jag tror du är safe. Passa bara så inte xenonen skadar reflektorn iom att det kan bli för varmt.

Jo, haft en 06 2.0 tidigare och behövde en ny bil att pendla med… d—0.o—b

Se också upp för billiga xenonlampor som kan ha ojämn UV-filtrering

Får lyktan att åldras och bli smolkig i förtid

Har inte haft några problem nånsin med de bilar jag xenonkonverterat tidigare. Fått intrycket att xenon är kallare än halogen.

Igge
            Deltagare

Ja det är kallare (om du inte väljer högre watt än halogenen, typ 70, 75, 85 eller 100), men UV-filtreringen är en annan femma 🙂

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.