Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Pelleengstrand
    Deltagare

satt och klicka runt på ebay!

om någon är sugen så tänkte ja att ja är snäll och lägger upp annonsen iaf skulle ju va skoj om någon i sverige var intresserad finns ju inte så många av dom

http://www.ebay.co.uk/itm/DAMAGED-SALVAGE-1998-SUBARU-IMPREZA-22B-STI-4X4-PRODRIVE-STI-VERY-RARE-WIDE-BODY-/180831649587?pt=Automobiles_UK&hash=item2a1a67ff33&fb_source=message

TomK
      Deltagare

Delarna är sjuuukt dyra!

Turbovin
        Deltagare

Den där har vart ute 3ggr till efter vunnen auktion typ så nåt är lurt. Sen sas det ju här på forumet att det inte gick att regga in 22B här i Sverige p.g.a. för liten upplaga men vet inte om det stämmer.

Deleterious
          Deltagare

Skulle vilja veta om det är någon som åkt på den där klausulen om att det inte går att regga in pga för liten upplaga. Var står det specifikt angående att det är begränsad upplaga i papper vid inreg?

Har nämligen inte sett någonstans i mina angående detta. Killarna vid inregistrering hade definitivt ej koll. Enda han gjorde var plåtade numreringen på bakluckan med sin privata mobil 🙂

Gilarski
            Deltagare

Om man gräver djupt i transportstyrelsens arkiv så står det att bilar med mindre tillverkningsserie än 400 inte anses avsedda för gata (jag ska kolla om jag hittar det igen). Däremot kan man med lite tur för den som vill chansa säkert få in en 22b, de kommer säkert bara tro att nån lite fetare skärmar, seriöst alltså. Hade jag haft lite slanatar hade jag varit beredd att testa till & med, bara för att så att säga.

Rent juridiskt finns det dock nu en paragraf som släpper igenom kärror med mindre byggserie just på grund av att det kommit upp så många små unika bilmärken, vet dock ej om denna paragraf endast gäller nytillvrkade bilar eller efter ett visdt tillverkningsår.

Som sagt, inreggningen kollar på vin skylten, ljusbilden och att man kan styrka effekt & modellår så jag skulle tro man slinker igenom ärligt talat. De kollade inte ens motorkoden när jag reggade in, och då var det en riktig sur-k!k till besiktningman som jag fick första gången 🙂

anders__87
              Deltagare

Om jag inte minns helt fel så hade tommy nilsson i vinslöv en 22b stående när jag va och hämtade delar till min impreza.

Pelleengstrand
                Deltagare

ja det är ju helt klart brutalaste imprezan drygt att det kanske krånglar med reg och att det är sjukt dyra delar..:(

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.