SSC Allmänt snack Allmänt småprat impreza 2,2gt 98?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    ande_rs
    Deltagare

hej funderar på å köpa en impreza 2,2gt -98.
      men har inte hittat en enda lika dan så jag undrar om de e nå speciellt med 2,2gt:n. för den har samma hästar som 2,0:an…

mvh/anders

lunkan
      Deltagare

Om det är den här så är det kanske ett skriv fel!! http://www.blocket.se/vi/6606227.htm?ca=12_s Ring till bilfirman o fråga, kan ju vara så att nån bytt motor till 2.2L

OzO
        Deltagare

Står på Vägverkets sida att det är 155 KW = 211 Hk och att den inte är en import. Så orginal svensksåld så har den inte 2,2 liter… men nån kanske har hinkat i en sån i alla fall… vad vet jag. :+

De enda Imprezabilarna jag känner till som har 2,2 liter 1998 är 22B. 🙂

Eventuellt finns det kanske modeller i Australien. Men inte i UK eller Europa. Och i USA hade dom välan 2,5 liter sugmotor förr?

_______________________________________________________________________________
          ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Wiklundh
          Deltagare

Det är en 2.0l.
            Bara felskrivet.

ande_rs
            Deltagare

Står på Vägverkets sida att det är 155 KW = 211 Hk och att den inte är en import. Så orginal svensksåld så har den inte 2,2 liter… men nån kanske har hinkat i en sån i alla fall… vad vet jag. :+De enda Imprezabilarna jag känner till som har 2,2 liter 1998 är 22B. :)Eventuellt finns det kanske modeller i Australien. Men inte i UK eller Europa. Och i USA hade dom välan 2,5 liter sugmotor förr?_______________________________________________________________________________::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

kollade med bilfirman och fick tag på dom som sålde bilen när den var ny och dom visste inte heller vad de var..

OzO
              Deltagare

Med all sannolikhet är det en Subaru Impreza GT -98 med en 2 liters motor på 211 hk allt enligt svenska Subarus modellutbud år 1998. 🙂

_______________________________________________________________________________
                ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Niklas
                Deltagare

Förra ägaren har kanske tagit bort pluggen? 😛 :+

Lefty
                  Deltagare

Måste vara något galet när det står såhär i regbeviset.
                    Regnr: HEB753
                    Färg: MGRÖN

Fabrikat: SUBARU 2.2 IMPREZA GT4WD

2.2? Mjaaa

ExOrdis
                    Deltagare

Hehe, tänk vad ett skrivfel kan öppna för möjligheter…;-)

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.