SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Impreza awd/rwd dilemma

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    zoookey
    Deltagare

Tja alla Subaru fantaster!

Nu har jag dilemma här som ni förstår kör just nu en impreza sti ppp bugeye jätte nöjd med bilen men suget efter bakhjulsdrift har kommit tillbaka, så har haft funderingar att göra den till rwd men undrar hur blir det med besiktningen , kommer man förståra bilen på nått sett eftersom den är jo gjord för 4wd . Om man nu skulle vilja åka lite längre sträckor blir det nån sorts obalans elle nått. Så vad säger ni ska man helt enkelt sälja bilen och köpa rwd bil eller ska man göra subban rwd

clasen
      Deltagare

Man köper ju en subba för att den är fyrhjulsdriven 😉 Mina polare tycker att jag ska sätta i nån rwd sellholmdiff i min men jag ger dom fingret och säger att då kan jag lika gärna köpa en kebabräser eller något annat skit.

Men om du ska envisas så skulle jag inte tro att det är några problem på bess. Dom skulle nog inte ens märka det. Dom gör inga tester som visar om awd funkar eller ej. Det du får tänka på är att du inte kan shifta mellan awd och rwd hur som helst iom däckslitaget. Mittdiffen gillar inte när däcken är olika slitna…

Adam K
        Deltagare

Det finns kit för konvertering till rwd, men det kostar en del och är bara dumt. Sälj och köp nåt som är gjort för rwd.

.zip
          Deltagare

Tråd flyttad

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.