SSC Allmänt snack Allmänt småprat Impreza drömmen!

• Detta ämne har 15 svar, 1,356 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av alrik.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Mushishi
    Deltagare

Hej.
      Impreza bilarna har alltid varit min stora dröm ända sen allt från bilspel till motor-program.
      Jag är ung, men jag har fått mitt fasta drömjobb, och nu känner jag att målet är väldigt nära…
      Men, min start budget ligger inte på mycket just nu,
      och letar inte efter en t.ex Impreza WRX 2.5 -06.
      Billigare varianter kan jag ju börja med, och sakta kanske köpa delar då och då..
      Men det är en Sedan som gäller, och jag skulle vara mycket
      tacksam för alla tips och råd jag kan få.
      M.V.H Ante

Desen
      Deltagare

Hej o välkommen till forumet.

Man kan ju snabbt konstatera att du har bra smak när det gäller bilar 😉

Om din budget inte uppgår till 400k så är ju en ny WRX STI inte att tänka på.
        Men om du budgeterar mellan 110-150k så hittar du lätt en GT 99-00.
        Jag kör själv en GT-99. Det är det roligaste jag haft med kläderna på. Vettef*n om det inte gäller utan kläder med.

Om du söker lite här så lär du hitta massor med tips o råd om att köpa en GT. Är det några frågor du inte hittar svaret på så bara skriv så ska vi försöka svara.

Lycka till med billetandet.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
        300 st posters av Block 1250kr
        1st porrfilm 199kr
        2st öl 28kr
        Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

tendency
        Deltagare

Klart du ska skaffa dig en GT!

1998 års modell och äldre är billiga. Men vid 1999 uppdaterades en hel del. Det beror isf på hur mkt du är beredd att ge och för vad. Det finns ju en del trimmade/stylade exemplar också. Jag rekommenderar iaf en GT 1999-2000.

Impreza GT sedan 1999

kelta
          Deltagare

japp börja med en gt typ -99 väääldigt roliga
            sen e de bara å uppgradera och klämma i sig boxermuller så mycke man orkar

Adam K
            Deltagare

Börja med en pre-98!
              Den är mindre sofistikerad inuti, har sämre spool på turbon (större) och kan inte ECUTECas, men de är billigare, och framförallt, de är inte helbilsgodkända, så du kan smälla in bur, trimma, och vara allmänt ’asocial’ med kärran utan att bilprovningen kan säga särskilt mycket 🙂

Lycka till med köpet!

Mushishi
              Deltagare

Hur funkar det med en Subaru Impreza 2.0 WRX -93?

Adam K
                Deltagare

England/Japan import? (I Sve borde den heta GT)

Mushishi
                  Deltagare

Japan import.
                    Singelturbo, sport avgassytem, Racing kopling, APEXi FC ECU With Hand Commander, Turbo Timer, Full C-WEST Body Kit, Large HKS Front Mount Intercooler, Hard Pipe Kit, APEXi Induction Kit, Fully Adjustable CUSCO Coilover 350hk, Suspensions, 17″ Graphite Alloy Wheels, C-WEST GT Carbon Rear Wing, Full HKS Stainless Steel Exhaust, A Real Head Turner.

STIred
                    Deltagare

Mitt tips är o titta på en välskött 04-05 STI beror iofs lite på din budget men de är riktigt prisvärda. Får du bättre bil än gtn, med bättre motor, mycket bättre låda och dessutom dccd.
                      Annars är 02 sti:na mycket prisvärda med, om man gillar utseendet.

Eller så köper du strats gt här
                      Där har du en grym bil, som är välbyggd, påkostad, välskött och bevisat snabb 😉

/r

[font FACE=”Arial”]——————————————————————————–
                      I can live with the despair, it’s the hope that kills me
                      ————————————————————————————————————————————-
                      I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
                      ————————————————————————————————————————————-
                      I like work: it fascinates me. I can sit and look at it for hours
                      ——————————————————————————————–

rödSTI

Tallen
                      Deltagare

Nja, jag får nästan intrycket att det här blir din första bil? Om så är fallet eller om du bara ägt väldigt billiga bilar innan så är en -04-05 sti helt orealistiskt, tycker jag. Mitt tips är att börja med en Legacy turbo, den är byggd som en Impreza fast lite större. Den har dessutom (på svenssålda exemplar) diffbroms i bakaxeln, till skillnad från 99-00 GT:s. En Legacy turbo som är fin får man för 35-40 000:- Lätta att trimma och allmämt perfekt att lära sig att pilla och hantera grejjerna på. SEDAN kan man ta det stora steget och handla GT eller sti.

/Mina två cent – Tallen.

Twinturbo
                        Deltagare

Får du Japanimporten till bra pris och orkar åka högerstyrt, så låter det som en kul bil att börja leka med 😉

Adam K
                          Deltagare

-93a med 350 häst… varning. den har säkert gått en del med de hästarna, du bör kolla upp den noga. Jag rekommenderar en opillad bil, det kommer räcka så väl så väl (om du inte får för dig att rattlås-rejsa med den mot riktigt vilda bilar, men då räcker ingenting…). Och när du börjar vilja ha mer så tar du en sak i taget efter ekonomi.
                            Annars låter -93an väldigt trevlig!

killer
                            Deltagare

Jag har en 93a från japan och är kanonnöjd.

Mushishi
                              Deltagare

Silver Metallic Subaru Impreza 2.0 WRX Turbo -93
                                Låter lockande? Ligger på ett lågt pris.
                                Inte för specad och har den sköna Impreza carossen, gått 9500-10000.
                                Är det nåt att ha?

AK_Impreza
                                Deltagare

tvivlar på att en 93a, över 13 år gammal har gått 9000mil, det är i medel ca. 700 mil per år, låter inte det lite liteee?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.