SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Impreza GT-00

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    NikolaP
    Deltagare

Tjena.
      Visste inte inom vilken kategori jag skulle posta detta.
      Undrar hur mycket det skiljer sig mellan impreza gt och dem nyare new-age avgassystemen . Skiljer det sig mycket från Downpipe och bakåt?

Mvh Nikola

Christian S
      Deltagare

det som skiljer är längden då dp är längre på new age.

NikolaP
        Deltagare

Okej.
          Så efter downpipe så skiljer sig inte så mycket mellan new age o old age inte ens fästena?
          Det jag har just nu är en downpipe utan katt och jag letar efter ett nytt system efter downpipe som ska ha katt. Är det bara ett cat-back system med katt jag behöver?

challe
          Deltagare

Eftersom DPn är längre på en newage så blir ju rimligen resten av systemet kortare DP->bak jämfört med oldage. Eller tänker jag helt galet?

Igge
            Deltagare

Kör man hela turbo back system är längden rätt. Men dp är längre och cat back kortare. Sedan skiljer något fäste också

Om jag minns rätt

NikolaP
              Deltagare

Någon som har erfarenhet av detta system till en impreza GT?
                http://www.blitz-uk.co.uk/ProductItem-102.aspx
                De här är det system som är till GT eller hur fanns lite olika men tror att det är denna som är till impreza gt.
                Har den någon katalysator och går det att besikta bilen med ett sånt system isåfall?

adam.b.w
                Deltagare

In och handla på ebay. Där hittar du riktiga fynd 😉

challe
                  Deltagare

Någon som har erfarenhet av detta system till en impreza GT?
                    http://www.blitz-uk.co.uk/ProductItem-102.aspx
                    De här är det system som är till GT eller hur fanns lite olika men tror att det är denna som är till impreza gt.
                    Har den någon katalysator och går det att besikta bilen med ett sånt system isåfall?

Jag o tobias har kört med det där systemet ett par år på GTn och det låter HÖGT
                    Så vill du höras mest så är det bara att handla på, det va aldrig några problem med besiktning (hade iof alltid tratten i) och kvalitén är jättebra.

challe
                    Deltagare

Kan du berätta var man hittar tratten? Sökt med ljus och lykta!

En sån här menar jag, den ingår i systemet.
                      Står ju ”removable baffle included” på hemsidan du länkade till 🙂

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.