› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Impreza gt -00 chip/box?
- Detta ämne har 11 svar, 1,469 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av
NickeH.
-
FörfattareInlägg
-
26 november, 2011 kl. 15:29 #27231
pettsun
Deltagarehej
Var och hämtade en Impreza i dag. Och det sitter en en box som är inkopplad på en kabel till luft massemätaren och på en kabel som går till mappsensorn?(svart kontakt somsitter vid luftburken). På själva boxen så står det DASTEK PIGGYBACK COMPUTERS. ÄR det något man ska oroa sig över eller är det bra grejer?
Går ”boxen” att mappa om på något sätt?
Tänkte montera på dawes device(strypventil) frågan är ju om man ska använda boxen eller kasta den i sjön.
29 november, 2011 kl. 19:55 #232695pettsun
Deltagarenån?
30 november, 2011 kl. 16:33 #232692TypeR
Deltagarenever heard of them before but as it says on the box its a piggyback box that can be used to tune the car by, if you remove it the car will just go back to factory settings, if you intend on increasing the bhp etc of the car then at some stage you will be best of replacing the original ecu for something better, as for know dont worry about it 🙂
30 november, 2011 kl. 17:52 #232696pettsun
Deltagarelödde bort den. kände ingen skillnad.
1 december, 2011 kl. 16:52 #232693TypeR
Deltagaresounds like the previous owner fitted it but didnt get it tuned then matey, if theres no difference then just remove it from the system.
1 december, 2011 kl. 17:26 #232697pettsun
DeltagareMen kan jag programera boxen efter min bil och sedan löda tillbak den?
Finns det så jag kan göra de själv eller nån i norrland som gör de åt mig?
2 december, 2011 kl. 16:13 #232694TypeR
Deltagareyes u can program it for your car, and then if you want unplug it and the car will go back to factory settings. the box will still be programmed so when u plug it back in you will run on that map, as for anyone near where u live i have no idea would suggest making some phone calls 🙂
as for mapping it yourself have a look on google/yahoo, you migth want to have a read through http://www.clubwrx.net/forums/tuning-electronic-engine-management/134322320-opensource-tuning-your-questions-answered-here-romraider-tactrix.html and http://romraider.com/forum/index.php etc
5 december, 2011 kl. 11:44 #232698pettsun
Deltagaretänkte skita i den när boxen. om nån vill köpa den så är den till salu.
Tänkte flika in med en liten annan fråga.
Har kommit över ett litet kitt med en extra spridare, styrning och allt till den så man kan ställa vid vilket laddtryck den ska börja pytsa in soppa.Funderar på att montera de så jag kan ladda mer. Nån som testat köra den metoden på impreza?
5 december, 2011 kl. 12:03 #232690TomK
DeltagareDet är ett tillskotts sprut du skaffat dig.
Är väl inget att rekomendera direkt. Du måste ha Bredbands lambda för att kolla värden och så.Enklast måste vara att få bilen mappad med tex Ecutec som är väl beprövat då slipper du extra boxar och tjaffs.
5 december, 2011 kl. 17:52 #232699pettsun
DeltagareJo nog vet jag det, tänkte bara om de funkar bra på imprezorna eller om det blir skit av dom.
och en bredbands lambda och airfule mätare ska inhandlas.5 december, 2011 kl. 22:17 #232691TomK
DeltagareDet funkar nog lika dåligt som på vilken motor som hellst. Imprezan är inget undantag. Motorn är dock en dyr sådan när det rasar. 🙂
30 december, 2011 kl. 19:46 #232689NickeH
DeltagareOm man vill ha en så driftsäker trimmad bil som möjligt så bör man inte göra mer sätta på 3″, byta pump och ECUTEK mappa. Allt annat är pengar i sjön.
Vill du mer än dom ca 270 HK det ger så byter du turbo(och ev spridare) men då börjar lådan vara i farozonen och det mest ekonomiska i det läget är nog att köpa en STI. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
