SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Impreza GT -00 misständer

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    edbe
    Deltagare

jodå, den sitter vid höger fjäderbenstorn och är en fyrkantig historia på V5&V6 (99-00) med några vacumslangar på sig.
      här ser du hur den ser ut http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=5024&cat=96&sub=97&sec=143&var=47&dc=y&gen=&searchKey==

Visste jag inte om 🙂 …eller klart det finns något som reglerar laddtrycket men det är väl inte denna man justerar om man vill ändra laddet? Antar att det styrs via ECU?

Angående laddtryck är det ju skönt att höra att vi är överens om att det ligger mellan 0,7-1,1 :p

Min bil hade ett stadigt laddtryck på 0,8 med catback innan jag monterade dawesdevice. 1,0 efter det.

Antingen är det laddtrycksmätarna som varierar eller bilarna….eller minnet 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk

Christian S
      Deltagare

Visste jag inte om 🙂 …eller klart det finns något som reglerar laddtrycket men det är väl inte denna man justerar om man vill ändra laddet? Antar att det styrs via ECU?

nej precis, man justerar ingenting på den men den styrs av ECU:n, det är en form av elektroninsk pysventil;)
        fjädern i wastegateklockan fixar bara grundladdtrycket resten fixar den.

Gottner
        Deltagare

Bytte kopplingen i lördags, passade på att titta runt lite på motorn. Bosch-stiften som satt i var knappt dragna och ett av dom hade läckt, skickade i nya NGK. Kablarna som jag hade fått va fel så dom byttes inte. Med tanke på det läckande stiftet så trodde jag att jag hade hittat mitt problem med lätt misständning på tomgång, men inte. Tog en repa idag och på femte växeln vid full gas så låg trycket konstant på 1.2bar. När jag hade kört en stund i ca 200km/h så tändes motorlampan, felkod 32 – lambdasond. Frågan är ju om den felkoden dök upp pga trasig lambda eller annat fel i motorn. Har någon vart med om något liknande eller är det bara att byta lambdan på en gång?

Manor
          Deltagare

Ta det lugnt innan du vet vad som är fel.
            Det finns en del som rasat sina motorer efter att ha pressat dem när allt inte varit ”tipp topp”. LMM:en är ofta en bov i dramat och kan göra så att motorn går för snålt.

Gottner
            Deltagare

Har nu bytt t-kablar och lmm. Samma fel. Känns som att man skulle lämnat in bilen till Subaru direkt. Får väl boka en tid. Någon som har en lambda över att byta mot en lmm?

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.