SSC Annonser Säljes – Delar Impreza GT-00 mkt upgraderad och påkostad säljes!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Bodyshot
    Deltagare

Dags att byta upp sig till STI, därav säljer jag min pärla.

Hänvisar till länk: http://www.garaget.org/?car=20327

Pris 160.000kr Prutat och klart.

Sam (på forumet) a.k.a Imprezadoktorn har skruvat bilen, påkostad mkt utöver orginal. ( Större TURBO, Front Monterad InterCooler, Bränsletryckregulator, Coilovers. )

Regelbundna service intervaller, olja 600mils intervall, kamrem bytt vid 5800mil, Nya tändstift och oljor för 200mil sedan. alla kvitton finnes.

Mätarställning i dagsläget: 8600mil.

danjel
      Deltagare

Vad är det för mappning? Vart och när är den gjord? Släng gärna upp en bild på papperna!
        Har du bytt/fixat växellådan och kopplingen? Hur bra mår de nu?
        Har du fått byta lmm? Hur länge sen satte du i öppet luftfilter?
        Har knocklinken protesterat något?
        Vad har du haft för problem med den? Säger du inga så tror jag dig inte!
        :+

//Daniel – kommer köra en Impreza GT -00 i sommar

Bodyshot
        Deltagare

Mappningen är ECUTEK individuell mappning, problemen jag har haft med bilen är att lmm har gått 2gånger när jag satte dit öppet filter för att få plats med tryckrören till FMIC, inget annat. Det sitter nu (och dom två tidigare Lmm) på en upgraderad typ av LMM. Den LMM som sitter i bilen nu har hållt 300mil, dom som gått sönder för mig har gått sönder nästan direkt, – under 50mil. Knocklinken har blinkat en enda gång för mig, om den var kalibrerad rätt osv får du fråga Sam på forumet, han som gjorde allt det jobbet, btw han som äger Silverpilen.

Bilen har ej gått mer än 500mil sedan trminingen, och innan dess har jag endast haft bilen mappad och bytt avgas.
          Har inget kopplingsslir eller liknande missljud vid växling, men byte av växellåda är vad jag har förstått nödvändigt vid tokkörning.

Tror du kan fråga Sam om du undrar i vilket skick bilen är, så får du en annans uppfattning om hur bilen ser ut och är.

// B.S

bmwthyyning
          Deltagare

skickat pm

Bodyshot
            Deltagare

SÅLD!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.