- Detta ämne har 6 svar, 1,314 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 9 månader sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
26 februari, 2019 kl. 10:07 #35994PatrikwaDeltagare
Tja! Har en mer eller mindre original GT 2000 med relativt låga mil, kände att jag ville kosta på mig en BPU (basic performance upgrade). Är det JRM Steg 1 (https://www.jrm-racing.se/subaru/impreza-1999-2000/trim/jrm-steg-1-impreza-gt-99-00)
som gäller eller finns det andra alternativ som är bättre? Tänker främst att det ska vara välbeprövat så grejerna håller, vill inte få en mindre pålitlig bil då den används som en daily driver.Mvh
/Patrik27 februari, 2019 kl. 09:00 #288803KvarnisDeltagareJa en mappning gör en liten del, men skulle säga satt deras mappning är anpassad för en bil som bytt avgassystem.
Byter du avgasystem, soppapump och mappar får du ~260Bhp och är pålitligt.
Men det beror som vanligt på hur man hanterar prylarna, och vad man tankar.
Frågan är om det nästan inte skulle vara smidigare att köpa ett link pnp och åka till motornord även om det blir lite dyrare.27 februari, 2019 kl. 14:02 #288806PatrikwaDeltagareJa en mappning gör en liten del, men skulle säga satt deras mappning är anpassad för en bil som bytt avgassystem.
Byter du avgasystem, soppapump och mappar får du ~260Bhp och är pålitligt.
Men det beror som vanligt på hur man hanterar prylarna, och vad man tankar.
Frågan är om det nästan inte skulle vara smidigare att köpa ett link pnp och åka till motornord även om det blir lite dyrare.Ja i JRMs Steg 1 som jag länkade till ingår avgassystem, soppapump, downpipe, luftfilter samt mappning och ska leverera 290hk/400nm. Vet att många kör på just det kitet, tänkte mer om det fanns något lika beprövat “kit” från några andra än just JRM. Sett att folk använt sig av autotech också men kollar man idag finns inte Impreza längre med bland bilar man kan söka produkter för.
1 mars, 2019 kl. 07:06 #288804KvarnisDeltagareJRM 290Bhp är i verkligheten ~260, men de är bra på att överdriva det grövsta….
Jag skulle 100 gånger av 100 rekommendera att du kollar med Motornord i Sundsvall vad det kan göra en mappning inkl ecu för då det är en stor fördel med att det är betydligt närmare ditt om nått strular1 mars, 2019 kl. 07:44 #288805FladricDeltagareJRM 290Bhp är i verkligheten ~260, men de är bra på att överdriva det grövsta….
Jag skulle 100 gånger av 100 rekommendera att du kollar med Motornord i Sundsvall vad det kan göra en mappning inkl ecu för då det är en stor fördel med att det är betydligt närmare ditt om nått strularHåller med, är vääldigt långt till JRM om det strular 🙂 Sen betalar man rätt mycket för en ECUTEC-licens som de låser så man själv inte kan justera nått utan måste ner till dem…
4 mars, 2019 kl. 12:57 #288807PatrikwaDeltagareHmm ja, bra poänger helt klart, med ett Link G4+ verkar man ju även kunna slippa LMM vilket är en fin bonus. Visste inte att JRM låste ECUn till sig, tänkte att man betalade dom för att låsa upp den snarare, så ja det är klart en stor nackdel, tänkte att man skulle göra ett engångsbesök där och sen kunna hantera ev. problem i närområdet =/
Men ja, efter att ha läst lite om Linksystemet blev man ju faktiskt lite mer peppad på det, gillar såna där öppna system som man kan greja med som man vill 😀
4 mars, 2019 kl. 21:24 #288808IggeDeltagareEcu labs Kan ju vara ett billigare alternativ till att byta sprut
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.