› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › impreza gt 600hk?
- Detta ämne har 10 svar, 1,273 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av
Turbovin.
-
FörfattareInlägg
-
19 april, 2011 kl. 09:10 #25671
Johanst
DeltagareHej!
Långsökt men men…Har nu sålt min STi -05 och går i planer att bygga en sleeper av en GT -99 . Siktar på 600hk+ i motor.
Svåraste problemet antar jag blir lådan. Vilken bil ska man plocka drivlinan ur utan att få allt för mycket missanpassningar?Tipsa gärna om andra projekt men kan läsa på om detta.
MVH
/ Johan Stefanson19 april, 2011 kl. 09:16 #222754Kvarnis
DeltagareHur mycket vill du byta?
Div hubbar m.m
Enklast STI-02>04 euro type, men du borde nog byta till R180 för den effekten.
Så tom o4 så har dom samma bult indelning för hubbarna, annars blir det till att byta alla 4.
Finns mängder med trådar i UK
19 april, 2011 kl. 09:55 #222762Johanst
DeltagareHelst så lite som möjligt, blir ingen Gobstopper.
Hade tänkt mig motor, låda , bakdiff. Menar du att hubbarna är en svag länk?
Tillför en drivlina från en RHD-bil mycket problem?19 april, 2011 kl. 11:24 #222755Kvarnis
DeltagareRHD spelar ingen roll.
Grejer är att om du byter diff och inte vill byta hubbar så måste du special bygga axlarna.
R180 har andra drivaxlar som inte passar i R160 hubbar
19 april, 2011 kl. 11:31 #222760Turbovin
DeltagareTROR en DCCD-låda håller bättre för så mycket mos. Verkar som att det rasat lite viskodiffar på 50/50-lådorna i England när de haft mycket mos.
20 april, 2011 kl. 08:49 #222756Kvarnis
DeltagareHar iofs både 6-petad dccd låda,förstärkta drivaxlar diff m.m
Som jag antaligen inte kommer använda i år.Skicka pm om det är intressant.
20 april, 2011 kl. 10:36 #222759Bodyshot
Deltagarekvarnis: jag har en vän som har pajjat sin högra bak drivknut på sin sti 03, är det något du har liggandes i bättre beg skick?
20 april, 2011 kl. 13:48 #222757Kvarnis
DeltagareTror inte jag har några knutar liggandes, sorry
24 april, 2011 kl. 07:50 #222763Johanst
DeltagareTack för svaren. Nu är i alla fall bilen inhandlad, det blev en Impreza GT Kombi -99 röd.
Tror det blir en drevsats med 1-4 rakskuret med syncringar samt org 5 + back.
Men just nu har jag lite annat småpill som det alltid blir med en ny bil, dessutom behövs bilen och kan inte stå i garaget, så trimningen får bli till hösten.
Är dock i AKUT behov av ett 3 tums från turbon! 😉 Är detta samma kombi/sedan?
24 april, 2011 kl. 08:38 #222758Kvarnis
DeltagareHej
Ett tips du ska få grattis är att inte välja en drevsats om du inte köper en ordentligt dyr en.
För 600 så är det får drevsatser som håller tro mig !
Sen ja kombi och sedan är samma lika 🙂
Hollnger och modena håller brea, men det är inga billga satser, PPG är ok för ~450bhp inte mer.
24 april, 2011 kl. 11:49 #222761Turbovin
DeltagareScoobyclinics drevsats är testad till 783 Nm och verkar hålla men den är ju relativt ny på marknaden fortfarande så vem vet hur det funkar i längden.
Skulle nog köra på 6-petat jag.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
