Jag har testat dubbelkoppling och hittar man rätt så glider växeln i silkeslent men jag tvivlar på att jag fixar det på banan då det finns en del annat att ha koll på där också =). Vi har tänkt försöka köra enbart på trean om det är möjligt för att minska slitaget och sedan byta synkringar efter tävlingen. Denna tävling är på Mittsverigebanan och att köra den bara på trean är fullt möjligt men när vi kör Krutcupen där brukar det tillkomma 2 däckchikaner, en på startrakan och en i utgången av kurva 2 så det kommer ju att ta ned farten en del. Men hellre att det går lite långsammare och att man håller bilen på rull alla 6 timmarna än att det rasar.
En annan fundering, var köper man nya synkringar och eventuella lager och annat som kan ha blivit dåligt? Att demontera lådan från bilen är ju inget man vill göra oftare än nödvändigt så det får bli en rejäl genomgång när vi tar ned den igen. Om någon bytt synkringarna till trean själv och vill dela med sig av tips hur man gör det enklast är jag tacksam för det =).
/John