SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Impreza GT -98 Topplockspackningar m,m

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    G-sson
    Deltagare

Hej!

Har nyligen köpt en Impreza Gt -98 14400mil (Original)

Dock verkar det som att en topplockspackning har gett sig, så blir att beställa ett sett från ”Ebay england” ? eller har ni några andra tips, var man ska köpa dom någonstans?

Sen känns det som att det blir att lyfta ur motorn vid detta projekt, då det ser ganska trångt ut annnas? eller vad säger ni som redan gjort projektet?

Så när det endån är igång och skruvas och är endel nerplockat, vad tycker ni att man ska satsa på att byta/förstärka/uppgradera för delar, här och var?

är väll inte mer än 200hk original, vad är nästa steg, för en vettig peng att gå på och göra?

Inte sugen på att lägga mer än 5-7k för tillfället , då bilen inte är någon skönhet estetiskt och är tänkt att ha och leka med i snön i vinter.

tacksam för lite hjälp, d—0.o—b

/ G-sson 😎

Christian S
      Deltagare

här är en bra sida att handla ifrån http://www.importcarparts.co.uk

Gystompa
        Deltagare

Vet inte vad du ska ha för dimension på dom,
          men jag har ett par nya original 1,6 mm liggandes.

zoookey
          Deltagare

här är en bra sida att handla ifrån http://www.importcarparts.co.uk

många som rekomenderar denna hemsidan är det fri frakt? själv brukar jag köpa allt från ebay.

Gystompa
            Deltagare

många som rekomenderar denna hemsidan är det fri frakt? själv brukar jag köpa allt från ebay.

Näe, inte fri frakt men jäkligt bra att ha och göra med. Har köpt en hel del med saker därifrån och det går fort att få hem, aldrig nå strul.
              Du får det du beställer och dom kan även fixa mer saker än vad dom har på hemsidan.

Mina schims till topplocken fattade inte Subaru här hemma vad jag pratade om, fast jag hade art nr och allt. Men importcarparts fixade det hur plätt lätt som hellst 🙂

Bra firma helt enkelt som man kan lita på och som förtjänar mycke creed 🙂

G-sson
              Deltagare

Tack för tipsen, vad är nästa steg? tanken är att riva ur motorn i helgen.
                Sen hoppas jag på att den inte blir stående allt för länge, men snön är inte på G ännu, hoppas jag. 🙂

Avgassystem, från downpipe eller med downpipe om man endån ska byta?

Slänga dit en tåligare koppling eller vad är det som ska förstärkas på dessa modeller?

Småtrimma lite, vad har ni gjort på era Imprezor, var tycker ni man ska börja?

Tacksam för tips, idér och insperation! 🙂

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.