SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Impreza gt blåryker

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Kenny
    Deltagare

Min impreza blåryker. Turbo verkar sjyst. Plockade ner ic o kollade i
      Ic o alla rör ingen olja där. Men sen tog jag bort tänstiften från vänstra cylinderbanken
      Och dom tydde på föbränd olja. Såg skit saggiga ut. Så gjorde ett komp test som låg på
      10.5 kg i båda cylindrarna vilket är bra antar jag den villl ha typ 2 lit olja efter 40mil.
      Nån som vet vad det kan bero på? Styrningar??

Kollade även vevhusventen och den verkade sjyst vad jag kunde se iallafall..

Fricke.w
      Deltagare

Har du plockat av down pipen och kollat hur de ser ut i den, och avgas huset på turbon?
        Kan lika väl vara tätningen mot avgas sidan på turbo som gett sig.
        Men visst kan de vara tätningar styrningar som är kass som du säger, men då bör dom vara rejält kass om den tar så mycket olja.

Kenny
        Deltagare

Nej det har jag inte gjort mmen då borde det väll inte synas på tändstiften? Då dorde ju oljan bara
          Åka ut genom turbo och avgassystem? Kollade tändstiften i högra cylinderbanken
          Och dom avr jätte fina. Men i vänstra såg man verkligen att det har förbränts olja på tändstiften.
          Och som sagt kompen var bra. Sen märkte jag oxå att den laddar bara 0.6-0.7 ska dom inte ladda 0.9original?

Det roliga är att den här toppen ska vara nyrenoverad men jag har mina misstankar om att det inte är bra gjort.
          Får bara känslan av att felet är där men man vet ju inte till 100%
          Ingen annan som haft liknande problem eller hört om nån som har haft?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.