› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Impreza GT/Haltech och MSD= hjälp ;)
- Detta ämne har 11 svar, 1,504 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av
gzon.
-
FörfattareInlägg
-
16 januari, 2011 kl. 16:14 #24933
Munken
DeltagareHej å hå alla boxer meckare där ute!!
jag köpte på mig en Impreza GT av nån pulnisse i skogen bilen höll i en å en halv vecka sen gav tändningen upp och ny tändmodul kostade 5lakan och det kändes fel att slänga ut så mycket pengar på skit som inte skulle palla nån effekt.
så sagt å gjort beställde haltech och MSD och har lödat som en idiot när jag har tid.
Jobbar i Stockholm å bilen står hemma i Leksand (så ca en dag i veckan om man har tur och inte polarna ringer å vill ut å festa)nu en fråga: tändföljd på EJ20 motorn är det samma som på en gammal volvo (1,3,4,2)?!
nån som gjort detta förut kan vara snäll å tipsa om grundmapp o.s.v.Tack på förhand MVH Emil
16 januari, 2011 kl. 18:12 #216428Kvarnis
Deltagareouch Halteh är inte många om mappar på Subaru..
tändföljden är det ja, men vilken årsmodell har du?MSD spolar kärver ju oftast cdi oxå, om nu inte tändsteget i Halteh klarar avdet dvs
16 januari, 2011 kl. 18:13 #216429Kvarnis
DeltagareDu kan ju alltid ladda ner ex autronics mjukvara och grund mapp så ser du ju tänkd kurvan om inte annat
16 januari, 2011 kl. 19:07 #216434Munken
Deltagareårsmodell-96 och jag kör MSD DIS-4 PLUS
och Haltech E6X jag får väl slänga upp lite bilder om jag orkar sen:)
Tack Kvarnis för svar :thumbright:16 januari, 2011 kl. 20:14 #216432HighLevelOfSweden
DeltagareMunken: Annars kan du ju alltid köra på detta system: http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?p=606406#post606406 ;0)
16 januari, 2011 kl. 20:24 #216435Munken
Deltagareom jag inte får haltechet att lira (vilket är minst troligt) så köper jag ditt.. eller nya kolvar om jag får härdsmälta 😉
16 januari, 2011 kl. 20:34 #216436Munken
DeltagareHur mycket av all övrig el är inkopplat på original ECU? förutom motorstyrningen menar jag.
hellvetes dryg kabelhärva btw…16 januari, 2011 kl. 20:51 #216433HighLevelOfSweden
Deltagareom jag inte får haltechet att lira (vilket är minst troligt) så köper jag ditt.. eller nya kolvar om jag får härdsmälta 😉
He he he…….. Det går nog bra för dig!!
17 januari, 2011 kl. 21:27 #216437Munken
Deltagare
12 juni, 2011 kl. 12:14 #216438Munken
Deltagarejaha nu vill den nästan gå men den går bara på ca 1000rpm och med 15% TPS.
stiften ser ut som följer: 1 och 3 är blöta och luktar VPower. stift 2 och 4 är sotiga som satan (gått fett).jag kör med MSD DIS-4 steg med dubbla tändspolar potentiometrarna på steget är satt på Default WS (Waist Spark).
jag har precis fått mailkontakt med Mats Ivarson (Boost242.se)han bad mig skicka över filen. får se vad jag har gjort för miss.
Fråga: är det möjligt att få boxermotorn att gå på WS med andra ord har 2 kolvar samma övre dödpunkt?
13 juni, 2011 kl. 06:44 #216430Kvarnis
DeltagareJa det funkar vissa modeller kör med WS
13 juni, 2011 kl. 07:19 #216431gzon
DeltagareHaltech gör idag väldigt trevliga sprut med bra mjukvara och plugNplay för Subaru. Så om E6X inte fungerar i ditt fall, döm inte ut Haltech helt för det. Ett PS1000 är ett mycket bra val till en GT.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.