SSC Allmänt snack Allmänt småprat Impreza GT köp Ac eller inte?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Deland
    Deltagare

Hej

Funderar på att köpa en Impreza GT 00. Ska man satsa på en med Ac eller inte?, Verkar som de finns fler utan Ac när man kollar på Blocket. Några krångel med Acn?

/Deland

Niklas
      Deltagare

Inte mer på Subarun än på andra bilar.

Jag klarar mig bra utan AC (inte fungerat på typ 1½ år, troligen slut på gas). Funderar på om jag skulle sälja hela systemet för att köpa något annat skoj istället.

dlehtihet
        Deltagare

Funkar jättebra ända tills rekordvärmen slår till på Sommaren, då önskar man ju att man köpte en bil med AC. På min gamla Gt (köptes ny utan AC) stod jag inte ut under värmeböljan 2000 utan lät installera en sprilliuttans Subaru AC och det ångrade jag inte en sekund efteråt. AC är alltid bra att ha även på vintern för att få bort fukt och imma dessutom.

bara mina 2 ören….

//Danne

>Hej
          >
          >Funderar på att köpa en Impreza GT 00. Ska man satsa på en med
          >Ac eller inte?, Verkar som de finns fler utan Ac när man
          >kollar på Blocket. Några krångel med Acn?
          >
          >/Deland
          >

Niklas
          Deltagare

Visst är det bra, det är ju inget som försämrar.

Värme får man också bort genom att öppna takluckan eller fönstrena. En grej jag märkt med AC är att man lätt drar på för kallt så blir man förkyld eller får halsfluss. 😮 😀 Har man sen bilen inomhus i (varm)garage så är inte fukt och imma vanlig heller.

MEN självklart är det bättre med än utan AC. Se bara till så att den fungerar när du provar bilen du tänker köpa. Det kan bli dyrt att först betala lite mer för en bil med AC och sen behöva fixa felen på ACn.

Men att köpa en bil utan AC för viktminskningen ser jag som lite väl extremt. 😉

joens
            Deltagare

Beror väl lite på, skippar man ALLT så bli det några kilon ändå. Många bäckar små. Mitt nyförvärv (vit GT -00) är en riktig tomhylsa; ingen ac, taklucka, abs, sätesvärmare, radio. Nyss invägd på 1260kg full i alla vätskor och tillhörande snötäcke som nyligen behagat lägga sig över norra Sverige.

Men det får fan räcka med en lättningen för min del, tänker inte som på tidigare bilar börja skrapa underrede, lättare stolar, hålborrat allt som gick att hålborra etc tills allt bara blir ett enda vansinne och känns som att åka runt i en konservburk som är beskjuten av en hagelbössa.

Mvh
              David, Boden

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.