- Detta ämne har 8 svar, 1,631 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av Eiiiiik.
-
FörfattareInlägg
-
28 mars, 2011 kl. 09:27 #25507CederDeltagare
årsmodell 98- , i bra skick köpes
mellan 80 000-100 000kr
skicka iväg ett pm om det låter intressant.
Edit: Bil köpt. Tråd kan låsas!
4 april, 2011 kl. 21:34 #221109hedberg____Deltagaredu har pm.
4 april, 2011 kl. 21:51 #221106GystompaDeltagaredu har pm.
Har du hunnit byta din rasade turbo än då? 🙂
5 april, 2011 kl. 19:13 #221110hedberg____DeltagareHar du hunnit byta din rasade turbo än då? 🙂
ja sitter en fin turbo som gått 6000 mil på den var helt klockren i skicket. nya packningar runt turbon och ny kamrem olje filter olja.. var in å bes nyss fick på fel lamda värde ska ner å kolla den imön så ska ja fixa de så den får blanka pappaer.. kom med ett bud? finns inge rost mycket fin. bor du i närheten av dalarna?
5 april, 2011 kl. 19:24 #221107GystompaDeltagareja sitter en fin turbo som gått 6000 mil på den var helt klockren i skicket. nya packningar runt turbon och ny kamrem olje filter olja.. var in å bes nyss fick på fel lamda värde ska ner å kolla den imön så ska ja fixa de så den får blanka pappaer.. kom med ett bud? finns inge rost mycket fin. bor du i närheten av dalarna?
Ska du sälja din “bil” så får du nog skapa en egen säljtråd.
Och eftersom jag aktivt följt ditt skrivande här på forumet kan jag med lätthet säga att jag är totalt ointresserad 🙂5 april, 2011 kl. 19:33 #221111hedberg____DeltagareSka du sälja din “bil” så får du nog skapa en egen säljtråd.
Och eftersom jag aktivt följt ditt skrivande här på forumet kan jag med lätthet säga att jag är totalt ointresserad 🙂okej haft otur med bilen men nu är de då inge fel motor messigt men ska sälja den bara fixa lamda värdet först.
6 april, 2011 kl. 18:24 #221105andreaswrxDeltagareokej haft otur med bilen men nu är de då inge fel motor messigt men ska sälja den bara fixa lamda värdet först.
28k gav du för den väl? och garage renovering på det… din bil är nog ett köp man kan göra om man vill ha något projekt för max 30k…
6 april, 2011 kl. 20:36 #221112hedberg____Deltagare+1
Det är ju uppenbart att Hedberg inte kan skruva (Jag kan inte heller skruva motor men jag ger mig inte på det) och tråden om att slipa kolven säger ju en del om hur amatörmässigt allt är utfört… En tidsfråga innan resten rasar tror jag. Fast är allt utom motorn så bra som han säger (lär det ju knappast vara) så kan den ju vara värt 30k, om man kastar motorn.
Fast nu blir väl någon sur när vi skriver så här, det blev dom ju sist när en viss nisse som hade köpt billig grön GT skulle sälja för 30k mer och hävda att den var tipp-topp typ.. 😀
tror ni missuppfatta med slipa kolven jag undrade om man kunde putsa kolven mer för å få bort vassa kanter men uteslöt de fört.. har vägt kolvarna så dom ska vara lika tunga och ja kan skruva mer än du tror… har varit i kontakt med subaru verkstad för att inte göra nått fel och lagt ner rätt mycket pengar efter alla packningar och nya saker i motorn. har lagt ner typ 10k på renovering och alla som tycker de är roligt att tracka ner på andra men trodde dett var en bra sida men vissa här inne tycker det är kul att dumförklara andra och så. så denna sida ska nog inte andvändas mer.. synd för annars är den bra förutom vissa här inne..
6 april, 2011 kl. 21:37 #221108EiiiiikDeltagareKan också tycka att det finns vissa som dundrar på lite väl hårt med armbågarna först.. (inga namn behöver nämnas), men så är det ibland vettu ;P
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.