SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Impreza GT sedan VS Impreza GT kombi

  • Detta ämne har 4 svar, 941 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Dash.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29904
    xstos
    Deltagare

      Funderat ett tag på en Impreza gt dock så är kombin bra billigare än sedanen.
      Så min fråga är skiljer dom sig något åt, Impreza GT sedan VS Impreza GT kombi båda är årsmodell 1999-2000.

      Samt nästan alla impreza gt som jag hittar har rost, är det standard eller
      folk som inte sköter dom ?

      #253529
      Dash
      Deltagare

        Rost i bakskärmar är standard.

        Det skiljer inte speciellt mycket på kombi och sedan, ca 30kg och mer utrymme i kombin. Alla delar till främre delen av bilen är utbytbara.

        Skall du inte åka bana och inte bryr dig om kombins utseende så kör på den. Jag är mycket nöjd med min, även om jag bara ägt den drygt en månad och bara rattat ett par hundra mil.

        #253528
        whitestripe
        Deltagare

          Kombin är helt enkelt mindre snygg (min åsikt)och har inte det där rallystuket som många vill ha när de köper en impreza.

          #253527
          xstos
          Deltagare

            Helst vill man ha en sedan men dom flesta har gått ganska långt och begär mer än jag vill lägga då kan jag tänka mig en kombi som är billigare.
            Då det ändå är samma bil under till.
            Vill gärna ha en boxer för att få det sköna ljudet med 3″

            Hur är det annars med motorn, hållbarheten osv
            Jag har tänkt köra ganska orginal.

            Den jag hitta har dom bytt vevaxel, vevaxel-lager.
            Går dom ofta på dessa bilar, vad ska man kolla efter ?

            #253530
            Dash
            Deltagare

              Det är väl en hyffsad motor, inget under på några sätt men inte en dålig motor heller. Då är det väl mer problem med lådan på GT-modellerna, de tenderar att rasa när körningen blir väl inspirerad, speciellt med några extra pollar i motorn.

              Det är väl inget jättespeciellt du bör titta efter mer än det vanliga:
              Koppling, slirar?
              Motorn, knackar, låter illa?
              Rost
              Övriga defekter

              Sedan lite smågrejor som t ex öppet luftfilter, de tenderar att ha sönder LMM på just de senare modellerna av GT, ingen big deal men ändå 1000-lappen.
              Passa dig även för ”chiptrimmade” modeller, ska det ”chiptrimmas” så ska det mappas! Det finns inget lämpligt chiptrim till Impreza. Det som de flesta trim gör är att de tar bort laddtrycksspärren. Höjer man sedan upp laddtrycket finns det ingen gräns för när bilen stryper soppan helt. Det i sin tur gör att bilen går för snålt i orginalutförande och du blåser kolvarna.

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.