› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Impreza GT tomgångsproblem
- Detta ämne har 13 svar, 1,142 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 1 månad sedan av
jooohan.
-
FörfattareInlägg
-
1 augusti, 2007 kl. 15:16 #3836
jooohan
DeltagareTjena! Har ett litet men störande problem på min pärla.. När jag startat bilen och kört iväg, så när jag stannar vid första rödljus t.ex, så e tomgången nere på typ 100 rpm.. Och det är likadant när jag stannar alltid.. Den dör inte, men känns som om att den kan göra det när som.. Nån som vet? Bilen går mycket bra i övrigt..
Tack på förhand
MVH Johan1 augusti, 2007 kl. 17:35 #61694SecretAgentMan
DeltagareÖppen dump månne?
/J
1 augusti, 2007 kl. 18:38 #61701jooohan
DeltagareNope, bara originaldumpen som sitter på.. Än så länge..
1 augusti, 2007 kl. 18:49 #61695SecretAgentMan
DeltagareKolla över slangar så allt sitter där det skall, är det inte pillat på något skall det inte vara några lösa slangar, allt som på något sätt leder ned till insuget och hänger lös är en vaakumläcka och kommer ställa till det.
Förutom det så kan det vara en vissen tomgångsmotor som inte gör det den skall, men det borde trigga motorlampan (det verkar dock vara tämligen osäkert).
Lambdan kan ställa till det med tomgången med.
Den har inte fladdrat med motorlampan något, inga andra fenomen, ryckig gång, etc?
/J
1 augusti, 2007 kl. 19:04 #61702jooohan
DeltagareJo, den har gått lite ryckigt emellanåt, men jag hällde i STP-injection så försvann det.. Men nu när jag gjorde det igen så försvann det ändå inte..
1 augusti, 2007 kl. 19:07 #61703jooohan
DeltagareOch motorlampan har tänts ett par ggr, bara för att släckas igen.. Jag har ett air induction kit från APS monterat, den förra ägaren var det som fixade det.. Dock så lämnade han in den och fick det professionellt monterat.. Men kanske har något med det att göra.. :S
1 augusti, 2007 kl. 19:08 #61696SecretAgentMan
DeltagareUrk…kokarna går oerhört klanderfritt runt bränslesystemet, så spridarrengöring är inget man skall palta med.
Däremot låter det som du kanske har lite bekymmer med något – det snabbaste sättet är nog att låta handlarn’ sätta instrumentet på den och kika på värden från diverse givare och sensorer.
/J
2 augusti, 2007 kl. 01:16 #61699tendency
DeltagareOm du inte får bukt med det, så lämna in hos Subaru för en avläsning av felkoder (800kr).
2 augusti, 2007 kl. 05:11 #61697Mats
DeltagareElelr om man är snäll o trevlig så brukar en påse bullar räcka. 😀 :9
Mats GBG
Type R ’992 augusti, 2007 kl. 10:14 #61704jooohan
DeltagareHaha om det var så lätt att få sin bil glad igen.. Men jag har varit på en Subaru-verkstad idag iaf, fick tid för avläsning på måndag.. Så då får vi se hur fattig man blir.. 😛 Men han trodde att det kanske var något med trimmet.. Jaja det får kosta vad det kosta vill!
2 augusti, 2007 kl. 11:46 #61698Mats
DeltagareTrim??
Det skrev du inget om tidigare. Vad är gjort med bilen??Mats GBG
Type R ’992 augusti, 2007 kl. 14:49 #61700tendency
DeltagareMats, det här skrev han tidigare, det är nog vad han menar med trimmet.
jooohan
Jag har ett air induction kit från APS monterat, den förra ägaren var det som fixade det.. Dock så lämnade han in den och fick det professionellt monterat.. Men kanske har något med det att göra.. :S2 augusti, 2007 kl. 14:54 #61705jooohan
DeltagareOoops, glömde visst nämna att där är ett unichip på den oxå.. :S Nån som kan ge nåt tips efter att ha fått reda på alla förutsättningar? Fast jag får väl ändå reda på nåt efter måndagens test..?
2 augusti, 2007 kl. 14:56 #61706jooohan
DeltagareSen så vill jag passa på att tacka alla som ger tips och råd 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.