SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Impreza GT tomgångsproblem

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    jooohan
    Deltagare

Tjena! Har ett litet men störande problem på min pärla.. När jag startat bilen och kört iväg, så när jag stannar vid första rödljus t.ex, så e tomgången nere på typ 100 rpm.. Och det är likadant när jag stannar alltid.. Den dör inte, men känns som om att den kan göra det när som.. Nån som vet? Bilen går mycket bra i övrigt..

Tack på förhand
      MVH Johan

SecretAgentMan
      Deltagare

Öppen dump månne?

/J

jooohan
        Deltagare

Nope, bara originaldumpen som sitter på.. Än så länge..

SecretAgentMan
          Deltagare

Kolla över slangar så allt sitter där det skall, är det inte pillat på något skall det inte vara några lösa slangar, allt som på något sätt leder ned till insuget och hänger lös är en vaakumläcka och kommer ställa till det.

Förutom det så kan det vara en vissen tomgångsmotor som inte gör det den skall, men det borde trigga motorlampan (det verkar dock vara tämligen osäkert).

Lambdan kan ställa till det med tomgången med.

Den har inte fladdrat med motorlampan något, inga andra fenomen, ryckig gång, etc?

/J

jooohan
            Deltagare

Jo, den har gått lite ryckigt emellanåt, men jag hällde i STP-injection så försvann det.. Men nu när jag gjorde det igen så försvann det ändå inte..

jooohan
              Deltagare

Och motorlampan har tänts ett par ggr, bara för att släckas igen.. Jag har ett air induction kit från APS monterat, den förra ägaren var det som fixade det.. Dock så lämnade han in den och fick det professionellt monterat.. Men kanske har något med det att göra.. :S

SecretAgentMan
                Deltagare

Urk…kokarna går oerhört klanderfritt runt bränslesystemet, så spridarrengöring är inget man skall palta med.

Däremot låter det som du kanske har lite bekymmer med något – det snabbaste sättet är nog att låta handlarn’ sätta instrumentet på den och kika på värden från diverse givare och sensorer.

/J

tendency
                  Deltagare

Om du inte får bukt med det, så lämna in hos Subaru för en avläsning av felkoder (800kr).

Impreza GT sedan 1999

Mats
                    Deltagare

Elelr om man är snäll o trevlig så brukar en påse bullar räcka. 😀 :9

Mats GBG
                      Type R ’99

jooohan
                      Deltagare

Haha om det var så lätt att få sin bil glad igen.. Men jag har varit på en Subaru-verkstad idag iaf, fick tid för avläsning på måndag.. Så då får vi se hur fattig man blir.. 😛 Men han trodde att det kanske var något med trimmet.. Jaja det får kosta vad det kosta vill!

Mats
                        Deltagare

Trim??
                          Det skrev du inget om tidigare. Vad är gjort med bilen??

Mats GBG
                          Type R ’99

tendency
                          Deltagare

Mats, det här skrev han tidigare, det är nog vad han menar med trimmet.
                            jooohan
                            Jag har ett air induction kit från APS monterat, den förra ägaren var det som fixade det.. Dock så lämnade han in den och fick det professionellt monterat.. Men kanske har något med det att göra.. :S

Impreza GT sedan 1999

jooohan
                            Deltagare

Ooops, glömde visst nämna att där är ett unichip på den oxå.. :S Nån som kan ge nåt tips efter att ha fått reda på alla förutsättningar? Fast jag får väl ändå reda på nåt efter måndagens test..?

jooohan
                              Deltagare

Sen så vill jag passa på att tacka alla som ger tips och råd 🙂

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.