› SSC › Allmänt snack › Träffar › Impreza – gumball/highway/whatever?
- Detta ämne har 62 svar, 2,800 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 11 månader sedan av
OzO.
-
FörfattareInlägg
-
25 mars, 2004 kl. 13:16 #133007
Niklas
DeltagareRoslagen i all ära men är det inte bättre om vi håller oss i mitten av landet så det blir ”lika långt” för alla? Känns dumt att lägga en träff på väst- eller östkusten som är för hela klubben. Nästan lika dumt som att lägga den uppe i Kiruna eller nere i Ystad.
25 mars, 2004 kl. 13:23 #132972Blocken
Deltagare>Roslagen i all ära men är det inte bättre om vi håller oss i
>mitten av landet så det blir ”lika långt” för alla? Känns dumt
>att lägga en träff på väst- eller östkusten som är för hela
>klubben. Nästan lika dumt som att lägga den uppe i Kiruna
>eller nere i Ystad.Helt rätt, men var är mitten? Verkar ju vara mest intresse i Västerås/Sthlm + ibland Gbg. Kanske vi ska ha 2 träffar samma helg? En i Skåne/Gbg och en i Västerås/Dalarna/Örebro/Sthlm? Bara en tanke… 🙂
25 mars, 2004 kl. 13:32 #132999convoy
DeltagareÖhhh, vill inte vara petig men sveriges absoluta mitt lär gå igenom en by som heter Ljungaverk väster om Sundsvall. 😀 😀
/M
>>Roslagen i all ära men är det inte bättre om vi håller oss
>i
>>mitten av landet så det blir ”lika långt” för alla? Känns
>dumt
>>att lägga en träff på väst- eller östkusten som är för
>hela
>>klubben. Nästan lika dumt som att lägga den uppe i Kiruna
>>eller nere i Ystad.
>
>
>Helt rätt, men var är mitten? Verkar ju vara mest intresse i
>Västerås/Sthlm + ibland Gbg. Kanske vi ska ha 2 träffar samma
>helg? En i Skåne/Gbg och en i Västerås/Dalarna/Örebro/Sthlm?
>Bara en tanke… 🙂25 mars, 2004 kl. 13:33 #133008Niklas
DeltagareTänkte bara att vi kunde tänka på ALLA de som aldrig känner att de kan åka till träffarna för att det är för långt. Träffad SSIare från Skåne och Blekinge när vi från Göteborg åkte ner till TS Motorsport förra sommaren. De kommer aldrig på banträffarna då de ligger för långt upp i landet, det blir för långt att åka. Tvivlar på att Allan & Co kommer att köra upp till Roslagen. Tänkte för en gångs skull kanske huvudstadsborna kunna tänka sig att köra en bit.
Men ha så skoj i Roslagen, så åker jag söderut till killarna i Skåne i juli.
25 mars, 2004 kl. 13:37 #133009Niklas
Deltagare>Öhhh, vill inte vara petig men sveriges absoluta mitt lär gå
>igenom en by som heter Ljungaverk väster om Sundsvall. 😀 😀Det fanns en tanke bakom att jag skrev ”lika långt” och inte lika långt.
Region Norrland är halva Sverige, region Skåne är länen Skåne, Blekinge och Öland. De de regionerna har dock ungefär lika många medlemmar i klubben. Anser därför att södra regionen är mycket tätare med SSIare än vad norra delen är. Metropolen är Stockholm med Göteborg på andra plats och ”minst” är Västerås och Dalarna.
25 mars, 2004 kl. 13:37 #132973Blocken
Deltagare>
>Öhhh, vill inte vara petig men sveriges absoluta mitt lär gå
>igenom en by som heter Ljungaverk väster om Sundsvall. 😀 😀
>Haha, visste jag väl, men frågan är om man åker från Skåne till Sundsvall för lite Gumball-åka? 😉
25 mars, 2004 kl. 13:41 #132974Blocken
Deltagare>Tänkte bara att vi kunde tänka på ALLA de som aldrig känner
>att de kan åka till träffarna för att det är för långt.Ja, och därför frågar jag var vi anser att mitten är? 🙂 Borås? Skillingaryd? Ska vi kanske lägga en storträff där? Klar klar klar! 😀
Edit: Det blir ju fel hur vi än gör när vi bor i ett avlångt land. Det är väl lite därför vi är indelade i wegioner.
25 mars, 2004 kl. 13:48 #132987modulated
DeltagareI närheten av bengtsfors kanske? Där i dalsland var vägarna krokiga
å backiga. Dessutom bor det väl inte en enda från klubben där så
det innebär att alla måste åka, rättvist?// Patrick P – var på älgsafari i dalsland en natt i juli förra året.
Regionsansvarig Västerås
25 mars, 2004 kl. 13:53 #132975Blocken
Deltagare>Dessutom bor det väl inte en enda från klubben där
>så det innebär att alla måste åka, rättvist?Haha, ja, låter rättvist 😀
25 mars, 2004 kl. 14:09 #132952SecretAgentMan
Deltagare…nu kanske man bör kika på vart det finns aktiva medlemmar…på något underligt sätt blir det alltid fruktat aktivt när Värsterås är ute på galej…trots våran lilleputtstatus enl herr Älg här. 😀
Att arrangera något sådant här känns för mig mera rätt där jag vet att det dyker upp en bunt bilar, än att rodda ihop något i trakterna runt Vilhelmina, där man vet att det finns 3 annars fruktat förbisedda Imprezaägare.
Vad jag försöker få fram är att det är fritt fram att arrangera saker, den här iden kastade jag bara ur mig, det var inte en tanke om att vi skall gynna de som har långt till aktiviteter annars….utan att ha kul.
Känner du Äljen att det händer lite på västra sidan, och söderöver – dra igång något. 😉
Samma bud till alla er andra som sitter på kammaren och tycker det är skit för att det är dåligt med aktivitet i eran region, utan aktiva medlemmar blir det inte kul – och det är något vi kan här uppe i Vilda Worsterous. :p
/J
25 mars, 2004 kl. 14:23 #133010Niklas
DeltagareSAM: Varför är de inaktiva i Skåne tror du? Orkar inte ordbajsa mer om detta nu. Som jag skrev, kör i Roslagen om vägarna är grymma där.
25 mars, 2004 kl. 14:42 #132956OzO
DeltagareOk så här:
Alla jätteaktiva från gbg styr kossan mot Vänern/Vättern eller var faen som helst mitt i landet. Alla jätteaktiva från Sthlm styr kossan förbi V-ås och plockar upp maffian och styr sedan sin kossa mot Vänern/Vättern nånstans mitt i.
(Norrländska kossorna får också vara med… :+)
Sen så träffs vi! Voilá!! 😀
Fler ideér! 🙂
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::25 mars, 2004 kl. 16:07 #132977Janne248
DeltagareJag har lite (= ingen) koll på roliga vägar, vet dock att Roslagen är fint. Gasade där lite under midsommar ifjol.
Håller med att vem som helst kan dar igång något, jag drog ju igång Dalarna träffen ifjol sommar, några få tappra kom och det hade inte gått att ordna utan Larsas vägval och Krookens stuga. (tack till dem) Sammarbete helt enkelt. Som en parantes hoppas jag vi kan göra en repis i år. (<== Larsa, Krooken é ni på??) I vilket fall, tillbaka till ämnet, jag lär vara PÅ på denna highway-träff och kan jag hjälpa till med något så vore det skoj.
25 mars, 2004 kl. 17:04 #132961LegacyLarsa
Keymaster>Jag har lite koll på roliga vägar, vet dock att Roslagen är
>fint. Gasade där lite under midsommar ifjol.
>
>Håller med att vem som helst kan dar igång något, jag drog ju
>igång Dalarna träffen ifjol sommar, några få tappra kom och
>det hade inte gått att ordna utan Larsas vägval och Krookens
>stuga. (tack till dem) Sammarbete helt enkelt. Som en parantes
>hoppas jag vi kan göra en repis i år. (<== Larsa, Krooken é ni >på??)
>
>I vilket fall, tillbaka till ämnet, jag lär vara PÅ på denna
>highway-träff och kan jag hjälpa till med något så vore det
>skoj.Det kan ordnas! får vi med krooken på ett hörn så är det inga problem, hans stuga i Gustavs (söder om borlänge) kan man lätt trycka in 20 man/kvinnor om man vill sova, vägar kan jag fixa som ni sent kommer att glömma! 🙂 Och har roddat lite på grusväg (kurvig):) fik finns i torsång precis vid älven,populärt för både landkrabbor och sjöbjörnar, vi kan även göra som förra året att åka gokart innan med fyrtaktsmaskiner, vi kan även åka upp och titta på en gammal skrot(röjeråsen), där det växer träd genom bilar. det finns vidablick, ett torn som ligger en bit ovanför Rättvik med storslagen utsikt över siljan, en tur till tällberg och titta på alla åtta hotell? sen så finns det falu koppargruva, åka och sladda i Borlänges 26 rondeller….
Om Krooken är på så har vi stora möjligheter att Tour Dalarna 2004 riktigt bra!
Kan för övrigt en hel del alternativa vägar upp till Borlänge(så att min slipper R70 så mycket som möjligt./Larsa
25 mars, 2004 kl. 17:05 #132953SecretAgentMan
Deltagare..varför inte ta och skapa en NY tråd för SSi does Dalarna? :+
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.