- Detta ämne har 194 svar, 15,906 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av Fladric.
-
FörfattareInlägg
-
17 november, 2010 kl. 15:53 #129073BluebloodedDeltagare
Skyldig!
17 november, 2010 kl. 21:04 #129226PatrikwaDeltagareHaha nice sammanhållning ni har här, man behöver bara nämna att man ska köpa en impreza så står folk från SSI utanför dörrn 😉
27 november, 2010 kl. 16:41 #129074BluebloodedDeltagarePatrik. Var det du som stod på E4 i höjd med haga, södergående riktning idag lördag?
28 november, 2010 kl. 19:40 #129227PatrikwaDeltagarePatrik. Var det du som stod på E4 i höjd med haga, södergående riktning idag lördag?
Stämmer bra det, tittade ner på tempmätaren och såg att den var långt över mitten, gick åt sidan och stängde av bilen, 5 minuter senare flög locket till kylaren och jag orsakade ett gigantiskt moln av kylvatten över E4… Bilen är nu bortbogserad på allbilar, ska ringa dom imorrn. Misstänker ispropp? Var ju rätt fruktansvärt kallt nu sista dagarna. Hoppas man inte har skev topp å grejer nu bara……. tur är väl att jag har 6 månaders garanti på allt maskinellt genom blockets begagnatförsäkring iaf, mot självrisk såklart då… fick ha bilen fungerande i en vecka iaf… yay
29 november, 2010 kl. 18:22 #129075BluebloodedDeltagareTråkigt att höra.
Har min bil på lundströms bil och karross bakom allbilar som väntar på ny skärm och ny bakdörr efter en mindre incident. Väntar den tillbaka om 2 veckor kanske.
Tur inget blivit snett bara. Alla mått stämmer.
Känns trökigt att va utan bil nu med all denna vackra snö.29 november, 2010 kl. 21:15 #129228PatrikwaDeltagareDet var iaf isbildning i slangarna som var orsaken har dom kommit fram till nu, bilen står på uppvärmning inatt så fyller dom på nytt kylarvatten imorrn och ser hur det ser ut, håll tummarna att inget tog skada!
Ajaj, tagit en kurva lite hårt eller? =)
Kan inte vara kul att vara helt utan bil, hade dom ingen lånebil åt dig? Själv åkte jag runt i en Volvo V50 Etanol i helgen, nästan så det hade vart roligare utan bil … Antisladden gick ju inte ens att koppla ur helt bah29 november, 2010 kl. 21:32 #129076BluebloodedDeltagareDet går bra nu eftersom jag vet att bilen kommer bli helt återställd till det skick den var innan. Var orolig som tusan innan.
Fick låna en Chev S10 av farsan men det känns av nån anledning som att den inte tar kurvorna lika bra 😉
längtar efter att få subban tillbaka.
Halkade till på blåis med lite pudersnö på. Inte ens fyrhjulsklös hjälpte.
Hoppas det går bra. Håller tummarna.
29 november, 2010 kl. 22:18 #129229PatrikwaDeltagareJa det är sjukt halt på vissa ställen, var nära att glida baklänges in i en snövall efter att ha startat vid en korsning och bara petade till på gasen, fanns ingenting att göra, gick i kanske 10 km/h men inget jag gjorde ändrade nånting, helt löjligt… Tur det gick väl för dig trots allt iaf, hade inte vart kul med skev kaross!
29 november, 2010 kl. 23:40 #129077BluebloodedDeltagareEller hur!
Vad gör dom åt det, skroten eller?
Det går väl aldrig att få till ordentligt?30 november, 2010 kl. 20:28 #129230PatrikwaDeltagareIngen aning, man ser ju en del nya bilar som hamnat på skrotar p.g.a. sånt, men då är det ju ganska extremt mosade objekt =)
Hämtade f.ö. ut min GT idag, var så enkelt så att kylarvattnet hade en fryspunkt på -1 grad… förra ägaren måste ha fyllt på rent jävla kranvatten i kylaren av nån anledning, bra att nämna en sån sak när vintern är här kan man tycka:mad:… hursomhelst så blev det inga andra skador förutom en sprucken slang så jag hade lite tur i oturen!
Har även fått hem min laddtrycksmätare och har fått tag på ett garage, så när de andra grejerna är här hojtar jag till om du fortfarande var intresserad att hjälpa till att montera =)
1 december, 2010 kl. 14:42 #129078BluebloodedDeltagareFår grattulera ändå. Kunde ju som du säger varit mycket mycket värre och vill bara än en gång påpeka att vissa ska inte äga bil över.huvud.taget.
Vad är det för grejer du har handlat förutom det?
Det är bara att hojta 🙂
Alltid trevligt med skruv/kafferep 🙂
Ska dock nämnas att jag inte är något skruv ess.1 december, 2010 kl. 22:06 #129231PatrikwaDeltagareJa det är ju rätt klantigt, det är ju inte så att det första man gör är att mäta upp fryspunkten på kylarvattnet när man köper beggad bil liksom…
En dawes device, laddtrycksmätare och hållare för mätarn i stolpen. Hållaren och mätaren hämtade jag upp från posten idag =)
Har suttit och förmonterat mätaren för att se hur det funkar, verkar vara rätt straight forward, enda kruxet är väl att få ut vacuumslangen från kupén till motorn och hitta åt 12v och jordkablarna att ansluta den till.
Hmm samma här, jag är helt tappad när det gäller skruvning, skruvade en del på min enduro när jag var yngre, bytte kolv och topplockspackning typ, annars är jag rätt tappad bakom, vi kanske inte ens lyckas montera skiten då om du också har dålig koll? =)2 december, 2010 kl. 10:49 #129079BluebloodedDeltagareVi kanske bara gör saken värre 😛
Skämt å sido. Det går ju att läsa sig till för tusan. Lite får man ju arbeta 🙂
3 december, 2010 kl. 16:32 #129140matte555DeltagareSom jag sa förut så kan jag hjälpa dig att koppla in prylarna om du/ni känner er osäker 😛 haha
3 december, 2010 kl. 16:57 #129080BluebloodedDeltagareDu får gärna göra det eftersom att det kan lika gärna bli “kaos me han” 😛
Sen att jag gärna är med och ser på och häller upp kaffe 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.