Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 195 totalt)
  • Författare
    matte555
    Deltagare

Låter skoj jag följer med när det blir av 😀

Fladric
      Deltagare

Jopp det kan jag göra 🙂
        Är här över nyår så det är inga problem 😉

Vi får väl dra ihop några Subarus och dra hit nån dag, skulle vara kul, är alldeles för mycket Volvo här just nu 😛

Blueblooded
        Deltagare

Låter som en melodi.
          Känner andra som bara vill fara och åka i utbildande syfte.
          Man kan ju (beroende på intresse) göra en heldag med korvgrillning och åkning under kanske lite mer ordnade former.

Fladric
          Deltagare

Ja, det låter som en bra ide, finns grillstuga alldeles intill nedfarten till isen så man kan sitta och titta på 😉 Var ute och åkte på banan med min kompis och filmade så ska se om han kan lägga upp det på youtube under dagen så ni får se 🙂
            Mätte även med GPS och bana är 5.2 km lång 🙂
            Det tar 4.18:2 som bäst med en SAAB 9000 rallybil, grupp E, så banan är ganska snabb 😉

Patrikwa
            Deltagare

Åhåå jag är garanterat på också! Låter hur kul som helst =) Heldag med ställ och grillning med motorintresserat folk låter som en perfekt dag i mina öron. Hojta till när det blir av!

Fladric
              Deltagare

Filmen blev väldigt dålig så ska ge mig ut imorron och ta några kort 🙂
                Kom på att Umeå Gatbilar brukar ordna grillning och iskörning här på sjön så en ide är ju att samordna det, så blir det ännu mer folk 😉

EDIT: Såg att den är nu på söndag mellan 11.00 och 15.00 så om ni är intresserade att komma och köra så är det ju en bra ide att skicka ett mail till dom och säga att ni vill komma 😉 Jag har stugan nere vid sjön så jag kommer nog vara här hur som helst 🙂
                http://umeagatbilar.se/

Patrikwa
                Deltagare

Dom arrangerar för MAX 25 bilar så om ni vill vara med måste ni maila ordforande@umeagatbilar.se och säga till.
                  Jag har mailat och dyker upp på söndag om inget oförutsett händer =)
                  Fan va kul!

matte555
                  Deltagare

Tror jag börjar gråta!!! 🙁 Måste få mitt fäste nu så jag kan skruva ihop bilen färdigt nån gång… Undra hur bra motorn mår av att plågas på isbana direkt efter renoveringen 😀 hehe blir nog ganska lungn körning för mig om det blir av 😛

Håller tummarna! 😀

Fladric
                    Deltagare

Trevligt, en Impreza i alla fall 🙂

@matte555: Hoppas du kan komma, ju fler desto roligare 😉

Och om ni är intresserade av rally så är det rallytävling här på lördag den 8:e där isbanan ingår som sträcka 😉 Är ca 30 startande och första bil startar kl 12.00 🙂

matte555
                      Deltagare

Har fått ihop bilen och provkört ikväll så jag kommer men vet inte om det blir mest som åskådare, ska nog köra in motorn lite innan man åker på isen…

Låter skoj med rally också kanske blir en tripp då också 🙂

Blueblooded
                        Deltagare

Kan inte åka på söndag tyvärr då jag inte fått tillbaka bilen ännu 🙁

Fladric
                          Deltagare

OBS!
                            Umeå gatbilars iskörning har blivit inställd då det kommit in vatten på banan och efter dagens rallytävling är den tyvärr inte farbar 🙁

Dock ska vi försöka fixa till den så att det blir av någon annan helg 🙂

Patrikwa
                            Deltagare

Det var sjukt synd =/ Hade ställt motorvärmaren på klockan 09:00 och planerade en tidig kväll för att orka upp. Var ruskigt peppad! 😛 Men men, får hoppas det blir av inom en snar framtid =)

Fladric
                              Deltagare

Jo det var synd, det kom ju några och körde fast än isen var dålig och de fick nog mest stå still och vänta på att vi skulle dra lös dom med traktor 😛
                                Men om det får blir kallt nu och frysa till så är den nog bra igen till helgen då nästa rallytävling är, på söndag 🙂

Patrikwa
                                Deltagare

inget nytt datum för iskörning än? =)

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 195 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.