› SSC › Annonser › Säljes – Bilar › Impreza med rasad koppling
- Detta ämne har 8 svar, 2,470 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 2 månader sedan av imprezzad.
-
FörfattareInlägg
-
2 november, 2010 kl. 16:25 #24488imprezzadDeltagare
Kopplingen på GT’n har gett upp.
Det är inga andra fel på bilen, utan den är skattad och besiktad.
3.5″ avgas, forgedump, mm.Säljer bilen till högstbjudande, alt byter bort den mot annan fungerande, skattad o besiktad bil.
Inga skambud, för jag är inte desperat. Har bara inte tillgång till lokal och lyft just nu.Ring för mer info.
0709-56 66 695 november, 2010 kl. 14:07 #213087imprezzadDeltagareIngen som ens vill lägga ett schysst bud?
5 november, 2010 kl. 15:53 #213083KvarnisDeltagareDu lär ju skriva lite mer info bilen, mil,år etc kanske några bider etc .
Annars lär du bara få skambud 😉 😀
Som info är nu skulle ex jag kunna tänka mig bjuda 5k 😀
5 november, 2010 kl. 17:07 #213086SteeweDeltagareVart bor du? Byta koppling tar väl inte mer än 5 timmar. 🙂
5 november, 2010 kl. 18:46 #213082Janne248DeltagareÅrsmodell? Mil? Färg? Kombi? Sedan?
Bjuder 5500:- med den info du har nu….eller kanske byte mot en Impreza RX årsmodel 1997 som fungerar?5 november, 2010 kl. 21:32 #213088imprezzadDeltagareJag fyller på med mer info =)
På mej igen om det är nåt som saknas.
Det är en mörkblå GT sedan -00
Ca 16000 mil
Besiktigad u.a i mitten av oktober.
Nytt hjullager h.fram.
Ny packbox bakom svänghjulet.
Nya packboxar i lådan.
STI-vinge
D2 Coilovers.
Originalfälgar med dubbade vinterdäck sitter på.
17″ (slitna) fälgar med totalslut sommardäck följer med.Enligt en tidigare ägare så är samtliga bussningar i bakvagnen bytta till hårdare.
APS 3.5″ system från turbon o bak. Tiggade fast en racekatt och sen gick det igenom bes utan problem.
Forge öppen dump monterad.
I övrigt inget trim, utan motor o låda är orörda.
Rostfri runt skärmkanter.Bor i Örebro, men har inte kvar nåt ställe att skruva på längre, annars hade jag fixat kopplingen själv.
Behöver bilen dagligen och därför tänkte jag sälja den ist för att laga.
Bilen står hyfsat centralt om någon vill komma o provtuta.Har fått prisuppgift på en koppling på mekonomen för runt 2500:- och runt 4000:- för racevarianten.
Satte ut annons på blocket den 1 nov.
Den 3’e nov gav kopplingen upp 🙁Bilder finns här: http://www.blocket.se/orebro/Subaru_Impreza_GT__ev_byte_29398457.htm?ca=8&w=1
Finns fler bilder för den som är seriöst intresserad.
Blen har gått som en klocka fram tills dess att kopplingen gav upp i förra veckan.
Ställer av bilen om ingen kommer o hämtar den.Nåt mer ni undrar över? Tveka inte att ringa eller PM’a
17 november, 2010 kl. 15:45 #213085hellebjorkDeltagareÄr den rostfri i skärmkanterna som det står i annonsen? Eller är det rostiga skärmar som det står i din gamla annons från februari.
17 november, 2010 kl. 17:15 #213084NickeHDeltagareEtt hett tips är att fixa kopplingen(på verkstad i värsta fall) och sen sälja bilen.
Väldigt många kommer aldrig titta åt bilen pga kopplingen, kostnadsmässigt spelar det ju ingen roll om du ska sänka priset pga trasig koppling eller sälja fullt fungerande för normalt pris.
Många med tummen mitt i handen tittar bara på bilar som är körklara, och dom som är händiga kommer skambuda.
5 december, 2010 kl. 10:27 #213089imprezzadDeltagareBilen har nu fått en ny lycklig ägare.
O jag spanar på en 05’as STI.. 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.