› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Impreza…något för mig???
- Detta ämne har 7 svar, 943 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 1 månad sedan av
Dawn.
-
FörfattareInlägg
-
20 december, 2003 kl. 18:37 #7372
Nano
DeltagareHej alla subaru vänner!!!!
Jag är väldigt sugen på att köpa mig en impreza. Men fråga är om den är något för mig. Är bilen bara för de som vill ut på mycket kruviga väger och leka eller är den rolig att köra med även på motorvägar. Jag vill ha en bil som är rolig att gasa med både på motorväg och ja på lite mer kurviga vägar. Exempel om du har 3 långtradare framför dig på en bra raksträcka och du lägger ner en växel och matar bilen fullt har den bra accelaration då eller är det mest 0-100 som den är grymmast på???
MVH
Mårten
20 december, 2003 kl. 18:50 #85947Niklas
DeltagareJag har aldrig känt att bilen inte räcker till vare sig på krokiga vägar eller på motorvägarna.
Det enda frågan du bör ställa dig är:
Vill jag ha en bil som är rolig och som inbjuder till aktiv körning?Är svaret ett ja så kan du åka iväg till en Subaru-säljare och prova en bil. Är svaret nej så kan du ändå åka iväg till säljaren då du lär ändra uppfattning! 😀
21 december, 2003 kl. 00:35 #85945jarmo
DeltagareHåller med föregående talare..
Jag kör mest från och till jobbet, landsväg och mest rakt fram.. visst kör jag en hel del annars också men en bråkdel av arbetsresan, som är 12 mil per dag.
Imprezan förgyller den körningen en massor, för att inte tala om hur kul den är på en ”roligare väg”.Jerry som bor i trakterna kan väl tala om hur varierande (eller inte) Skinnskattebergs vägen är. 🙂
//Jarmo
21 december, 2003 kl. 10:39 #85944Turbonauten
DeltagareJag vill nog påstå att Imprezan är ganska tråkig efter landsvägen. Dels lever den om så man inte kan prata i med övriga i bilen, och sen så är den ganska slö när det börjar gå fort.
Jag hade tidigare en Saab 900 T16 -88. Den var lite trimmad med egna trix för en kostnad av typ 4000:- . Den var stabilare och tystare i höga farter. Och efter 100 var den även snabbare. Det tog inte många sekunder innan man nådde varvstoppen på femman.
Och sen hade jag även en Porsche 944 turbo -90. Även den en bil som är billigre än Imprezan. Den var snabbare 0 – 100 än Imprezan. Mycket tystare. Och gick som satan. När laddtrycket kom på femman (ca: 200 km/h) Satte den sig på röven och bara stack iväg.
Men totalt sett är Imprezan roligast! Den är kul året runt. Den har plats för mer kompisar än Porschen. Man rymmer lite bagage också. Väldigt komplett och rolig bil för pengarna. Grusvägar och vintervägar blir fort till en drog!
21 december, 2003 kl. 11:22 #85943Imp
Deltagare>Jag vill nog påstå att Imprezan är ganska tråkig efter
>landsvägen. Dels lever den om så man inte kan prata i med
>övriga i bilen, och sen så är den ganska slö när det börjar gå
>fort.
>
>Jag hade tidigare en Saab 900 T16 -88. Den var lite trimmad
>med egna trix för en kostnad av typ 4000:- . Den var stabilare
>och tystare i höga farter. Och efter 100 var den även
>snabbare. Det tog inte många sekunder innan man nådde
>varvstoppen på femman.
>
>Och sen hade jag även en Porsche 944 turbo -90. Även den en
>bil som är billigre än Imprezan. Den var snabbare 0 – 100 än
>Imprezan. Mycket tystare. Och gick som satan. När laddtrycket
>kom på femman (ca: 200 km/h) Satte den sig på röven och bara
>stack iväg.
>
>Men totalt sett är Imprezan roligast! Den är kul året runt.
>Den har plats för mer kompisar än Porschen. Man rymmer lite
>bagage också. Väldigt komplett och rolig bil för pengarna.
>Grusvägar och vintervägar blir fort till en drog!
>
>MVH Emil
>http://www.turbonaut.tk
>http://www.raceinorr.com/råder man bot på med 3″ å ecutek he he:)
21 december, 2003 kl. 16:09 #85946Nano
Deltagareokej tack för svaren. Men om jag säger så här oxå. Jag var inne ett tag på att skaffa en BMW 328 typ 97:a. Ligger på ungefär samma pris som en impreza GT 99:a. Någon som är lite mera inne på de olika kostnaderna och prestanda skillnader. Jag anser att Imprezan är billigare att ha (försäkring och inköpspris m.m.) och att det är ”mer för pengarna”. Några andra åsikter?
Psst. Ledsen för att dra in BMW i ett impreza forum ;( hehe
MVH Mårten
22 december, 2003 kl. 05:55 #85941Practos
Deltagareom vi säger såhär: alla vägar där du inte har perfekt slät asfalt och bara rakt fram kommer du att älska subban, vill du njuta av fort fram på motorvägar (i bra väglag) så är 300hk++ nog ett måste, har mycket att göra med att 5:an på subban är en stor overdrive !
mvh/Henrik
23 december, 2003 kl. 08:47 #85942Dawn
Deltagare>
>råder man bot på med 3″ å ecutek he he:)
>
Som ovanstående skriver så kan du peta näsan och piska den 328:an var och när som helst med Impreza, även motorväg och toppfart om det känns viktigt. Det enda som skulle tala för BMW är kvalitén på inredning. De har ofta rikligt med utr och lull lull, men Imprezan är klart roligare i alla fall tycker jag.:D -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.