SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Impreza RS 2,5 93-00 samma fjäderben som GT -99 ??

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    specialized
    Deltagare

Hej alla glada:)

Står i begrepp till att beställa KYB-AGX dämpare från USA, då de jag har är för mjuka för fjädrarna.

Någon som vet om det är samma som står i rubriken ? Alltså om de passar till bägge.
      Man tjänar väl 1-3 K på att köpa dem från USA.Frakten inräknad.
      Frakten skulle dessutom gå på 7 dagar och hinner jag få dem så kommer jag till e-boda 😛

har sökt runt på nasioc och scoobynet utan att finna svar 🙁

Mattias – som kör i motsjö…alltså gungig framända 😉

simo
      Deltagare

Har inga svar på dina frågor, men om du vill kan du låna min orginaldämpare till Emmaboda
        Klart du ska med o köra SS

Edit: såg precis din säljes annons…kanske inte funkar 🙁

/U

specialized
        Deltagare

Har inga svar på dina frågor, men om du vill kan du låna min orginaldämpare till EmmabodaKlart du ska med o köra SSEdit: såg precis din säljes annons…kanske inte funkar :(/U

Hej där !

Tackar så mycket för erbjudandet, men då GR-2 dämparna jag har ska vara 10-15 % hårdare än org. så blir det nog inte bättre.

Jag kör med H-R -50 mm fjädrar. Fronten ”gungar upp” efter varje ojämnhet och blir högre än innan ojämheten. Känner nästan ingen returdämpning 🙁 Även kompresionen verkar vara något mjuk.

Borde ju vara fler som märkt detta av de som kör med ungefär samma setup. Eller också är det jag som hade högre krav än jag trodde =(

Så här i efterhand så borde jag ju lagt till ~ 5 k och köpt D2 coilovers-benen istället.

Har en banguru som du några tips kanske ?

Mvh Mattias – som vill ha liiite väghållning iaf

simo
          Deltagare

Nja, visst kan jag tipsa…men det blir så dyrt 😉 Har ju bara riktig erfarenhet av det som jag själv använder.

/U

PS Det går att åka skapliga tider på SS även med slut dämpare.. 🙂 DS

FeA
            Deltagare

Är det verkligen ingen som vet..?
              Skulle oxå vilja veta om det är samma. Hade tänkt beställa Koni´s insatsdämpare framöver.

/FeA

specialized
              Deltagare

Lite OT uppföljning på denna tråden då :

Hade isär fjäderbenen igen och konstaterade att bilen i princip har hängt på genomslagsgummina (ca 8 cm långa), därav det konstiga betendet.Kortade av dem och woow, nu funkar dämparna bra 😉

/ Mattias – som ska köpa krängare ist 🙂

FeA
                Deltagare

Härligt! 🙂 Kul att det funkar nu.
                  Vart beställde du dom dämparna någonstans?
                  Passa dom direkt i fjäderbenen, utan mods?

/FeA

specialized
                  Deltagare

Japp, härligt att få ordning på det utan att behöva lägga 6k på andra dämpare.:) 🙂
                    Dämparna köptes från Dalhems för 1125 kr/st. Det är’struts’alltså hela fjäderbenet utom fjädern,övre fjäderskålen och toppmonteringarna.Passar bolt on utan mods.
                    Går att få för 500-700 kr/st från det stora landet i Väster 🙂

/ Mattias

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.