› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Impreza Sport 2.0D köpråd samt trimråd
- Detta ämne har 27 svar, 12,564 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av
james.
-
FörfattareInlägg
-
20 januari, 2011 kl. 07:18 #216472
Kvarnis
DeltagareEcutech funkar nog hyfsat problem fritt, men har ingen uppfattning vad slutresultatet blir.
20 januari, 2011 kl. 21:00 #216489Stab
DeltagareEcutech funkar nog hyfsat problem fritt, men har ingen uppfattning vad slutresultatet blir.
ca 25 häst och 50 nm. 🙂
22 januari, 2011 kl. 09:24 #216490Stab
DeltagareBlä, har kollat runt en hel del på diverse modeller och slås att ingen modell har allt det jag vill ha.
Jag vill ha en snygg kaross och AWD som Imprezan, jag vill ha en stark dieselmotor som Mazda eller BMW samt att jag vill ha en Dubbelkopplingslåda som Mitsubishi eller Golf.
Livet är hårt.
22 januari, 2011 kl. 12:44 #216481Garagekungen
DeltagareBlä, har kollat runt en hel del på diverse modeller och slås att ingen modell har allt det jag vill ha.
Jag vill ha en snygg kaross och AWD som Imprezan, jag vill ha en stark dieselmotor som Mazda eller BMW samt att jag vill ha en Dubbelkopplingslåda som Mitsubishi eller Golf.
Livet är hårt.
Om du ändå måste stryka nått…
…stryk ”diesel”…
…köp en STi och ta upp tråden – det där med ”snigel” är jag spänd på hur det kan utveckla sig…
:p 😀22 januari, 2011 kl. 16:45 #216491Stab
DeltagareOm du ändå måste stryka nått…
…stryk ”diesel”…
…köp en STi och ta upp tråden – det där med ”snigel” är jag spänd på hur det kan utveckla sig…
:p 😀I så fall köper jag heller en RS3´a.
Vad menar du om snigelkommentaren? Påstår du att en impreza diesel är något slags fartmonster? 🙂
22 januari, 2011 kl. 16:48 #216468Manor
DeltagareHej!
Du verkar ju uppenbarligen inte vilja ha en Subaru.
Varför inte satsa på en 4-hjulsdriven BMW med diesel och automat?22 januari, 2011 kl. 18:44 #216482Garagekungen
DeltagareI så fall köper jag heller en RS3´a.
Vad menar du om snigelkommentaren? Påstår du att en impreza diesel är något slags fartmonster? 🙂
Det måste du ju förstå, att om vi driver lite med varandra (som redan har en ”riktig bil”) så tar vi självklart chansen att skoja med nån som inte ens har ”kvalat in” ännu… :p 😀
Jag tyckte det var rätt tydligt att jag hänvisade till STi – och tänkte att du kanske skulle komma med på nån ban-träff…
😀
…det skulle ju kunna bli ett ”vandringspris” (en snigel i brons på en lite piedestal) att under högtidliga former utdelas till den som har sämsta varvtiden !!!
(kanske kan läggas som tilläggs-ikon här på forumet 😀 )Det är iaf ett förslag till klubbens ”tävlingskommitté”…
😀22 januari, 2011 kl. 18:49 #216492Stab
DeltagareHej!
Du verkar ju uppenbarligen inte vilja ha en Subaru.
Varför inte satsa på en 4-hjulsdriven BMW med diesel och automat?Jag är fortfarande sugen på en Impreza, dock inte en Sti. 🙂
Hade gärna sett en lite roligare diesel bara. Runt 190 häst.22 januari, 2011 kl. 22:24 #216473Kvarnis
Deltagare190bhp…mina 210 bhp suger dom duger iofs till 0-100 på under 6 sek…men det suger ju, så min drag bil borde ju göra en mitten 12 på 402m och ~5 blankt upp till 100, bilen som man drar klar 0-200 på 6sek 😀
23 januari, 2011 kl. 07:53 #216493Stab
Deltagare190bhp…mina 20 bhp suger dom duber iofs till 0-00 på under 6 sek…men det suger ju, så min drag bil borde ju göra en mitten 12 på 402m oh ~5 blankt upp till 100 bilen som man drar klar 0-200 på 6sek 😀
Ehhh va? 🙂
23 januari, 2011 kl. 09:26 #216474Kvarnis
DeltagareLOL, försvann några tecken 😉
Nä men alvarligt så jag förstår lite vad du är ute efetr men tyvärr så har väl inte så mång trimmat dieseln ännu.
Du skulle ju kunna kolla med Jeppe som har Dieselkraft om att har en box för dieseln och om han sålt/monterat någon.
Då får du kanske lite mer info, ~25-30bhp&40nm kan ju iofs göra stor skillnad på själv körupplevelsen.
Men det bästa är nog att provköra dieseln och bilda dig en uppfattning hur den better sig i standard utförande, och sen fundera på om en effökning skulle vara tillräcklig för att stilla dina behov 🙂
1 februari, 2011 kl. 08:14 #216476rallymarkus
DeltagareHej jag har haft en impreza diesel, som jag även trimmade o då vart den lite roligare, men jag sålde den just pga för lite effekt..
finns många andra bilar som går mkt bättre me 2 liters dieslar..
körde den som snålast på ca 0,5 med husvagn efter e4 så tog den 0,95 med farthållaren ställd på ca 95 (för o slippa alla lastbilar som maler sig om om man kör lagligt)
spelade in en acc film me min då den va trimmad
http://www.youtube.com/watch?v=hooFkTenS8onä nu blir det o spara (bygga klart hemma) till en sti, igen de e den bästa bil jag haft..
överlägset o sladda på isbana mm med riktiga diffar blir inte kul som me dieseln då endast ena bakhjulet slirar… o mittendiffen inte orkar hålla emot.
en tokig klimatanläggningannars var jag mkt nöjd..
21 september, 2012 kl. 09:38 #216494james
DeltagareHej jag har haft en impreza diesel, som jag även trimmade o då vart den lite roligare, men jag sålde den just pga för lite effekt..
finns många andra bilar som går mkt bättre me 2 liters dieslar..
körde den som snålast på ca 0,5 med husvagn efter e4 så tog den 0,95 med farthållaren ställd på ca 95 (för o slippa alla lastbilar som maler sig om om man kör lagligt)
spelade in en acc film me min då den va trimmad
http://www.youtube.com/watch?v=hooFkTenS8onä nu blir det o spara (bygga klart hemma) till en sti, igen de e den bästa bil jag haft..
överlägset o sladda på isbana mm med riktiga diffar blir inte kul som me dieseln då endast ena bakhjulet slirar… o mittendiffen inte orkar hålla emot.
en tokig klimatanläggningannars var jag mkt nöjd..
tjena du har inte kvar den externa enheten ? 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.