Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    andreaswrx
    Deltagare

Fick papper från Subaru att uppgraderingen var gjord vid leverans på bilen.

En annan fråga av kosmetisk karaktär. Brukar vara väldigt allergisk mot för mycket luft i hjulhusen, även om modell i sig härstammar från rallyvärlden. Hur påverkar det drivlina osv om man monterar en uppsättning Teinfjädrar som t.ex som sänker 40/35 mm?

Sänka bak är inte jätte bra, väldigt lite fjädringsväg orginal, så att sänka 35 till där så har du mindre än 10cm fjädringsväg kvar och om du ska göra kör på hårda fjädra, Annas är risken stor för genomslag om du kör i något, eller montera man andra fjäderben på dom

Arson
      Deltagare

Jag försår, tack för svaret!

Har läst mig till att många verkar nöjda med ProDrives diton?

andreaswrx
        Deltagare

Jag försår, tack för svaret!

Har läst mig till att många verkar nöjda med ProDrives diton?

Jag åker med 3 vägs proflex ben, helt underbara, går åka över fartgupp i 70 km/h utan att det känns i bilen

Arson
          Deltagare

Och dom där kostar närmare 100k i nypris också ja… 😉

Känns inte helt rimligt på en gatbil att lägga 100 k på väghållning…

andreaswrx
            Deltagare

Helt rimligt tycker jag, varför lägga 100k på en motor som vissa gör? Det verkar ju inga gnälla om,

Arson
              Deltagare

Hämtade bilen idag iaf 🙂

Gilarski
                Deltagare

Hämtade bilen idag iaf 🙂

Hehe, grattis, såg ut & va’ riktigt fin!

Arson
                  Deltagare

Ja, det får man väl ändå lov att säga. 1 ägare med 3500 mil på mätaren 🙂

Tycker dock att den känns lite slö, min gamla S2000 med bara 241hk kändes nästan piggare.
                    Fick det även bekräftat idag när jag rejsade mot en kompis Impreza WRX 2004 med ProDrive (265hk). Bilarna drog jämt upp till c:a 120km, så drog STI:n ifrån litegran.

Men de kanske är långsamma som standard?

vinor
                    Deltagare

Tycker dock att den känns lite slö, min gamla S2000 med bara 241hk kändes nästan piggare.
                      Fick det även bekräftat idag när jag rejsade mot en kompis Impreza WRX 2004 med ProDrive (265hk). Bilarna drog jämt upp till c:a 120km, så drog STI:n ifrån litegran.

Jo det är dem ju , Sälj den och köp en evo x ist 😉

johan_gt
                      Deltagare

Jag har bara min GT att jämföra med, visst den är bra mycket bättre ljudisolerad så den känns slöare men inte efter att man kollar på hastighetsmätaren efter en omkörning eller så.

Hade du stängt av antisladden när du körde mot WRXen? En WRX väger väll lika mycket?

Arson
                        Deltagare

Japp, antisladd avstängd. Dock känns det som när man drar bilen mot varvstopp så sackar den ned som fan den sista hundra varven. När bör man växla egentligen?

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.