Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    sladden
    Deltagare

Börjar fundera på att köpa mig en subba igen. Har ju haft några stycken genom åren..

Men har ingen koll på dom nya (2015).. Då jag inte åkt subba på några år. Vad skiljer sig motormässigt/växellåda/drivlina på dom Nya kontra dom gamla 05 – 06 :orna??

Har det blivit någon förbättring soppa mässigt lr är dom lika törstiga fortfarande?

Adelante
      Deltagare

Tror inte det hänt något överdrivet med motor/drivlina jämfört med 06-07.
        Rätta mig om jag har fel, men det är väl samma EJ257 och drivlina som varit sen 06.

Igge
        Deltagare

Tror inte det hänt något överdrivet med motor/drivlina jämfört med 06-07.
          Rätta mig om jag har fel, men det är väl samma EJ257 och drivlina som varit sen 06.

Tror lite har hänt med DCCD-styrningen (de har ju auto+, auto- osv nu)
          Eventuellt lite olika typer av diffbromsar, det verkar växla lite mellan de tidigare åren åtminstone när jag kollat
          Kan ju vara annat aggregat
          Tror de har plastinsug nu också

Men ja, mycket är nog samma 🙂

Jommie
          Deltagare

Motor/drivlina har inte ändrats mycket – om något alls. Det som skiljer är väghållning. Dom nya (2015+) kränger inte alls så mycket som dom gamla. Lägg till torque vectoring på det och du har en bil som i standardutförandet tar kurvor på ett sätt dom gamla bara klarade om man bytt till en hög emd eftermarknadsdelar.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.